SOUL. Juhokórejská automobilka Hyundai Motor zaznamenala v 3. štvrťroku nárast zisku vďaka dopytu po jej autách na rozvíjajúcich sa trhoch v Číne a Brazílii, ktorý jej pomohol vykompenzovať slabší predaj doma v USA.
Informovala o tom agentúra Reuters.
Čistý zisk koncernu Hyundai, ktorý je spolu s dcérskou spoločnosťou Kia Motors piatym najväčším výrobcom áut na svete, sa za tri mesiace do konca septembra zvýšil o 3,9 % na 2,3 bilióna kórejských wonov (1,58 miliardy eur) v porovnaní s 3. kvartálom minulého roka.
Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, očakávali o niečo nižší zisk, a to v priemere 2,17 bilióna KRW.
Prevádzkový zisk automobilky v sledovanom období vzrástol medziročne o 1,7 % na 2,01 bilióna KRW a jej tržby stúpli o 6 % na 20,82 bilióna KRW.
Hyundai, ktorý počas uplynulých krízových rokov patril z hľadiska predaja medzi "hviezdy" automobilového priemyslu začína strácať lesk.
Jeho podiel na americkom trhu stagnuje, keďže oslabenie jenu pomohlo japonským automobilkám, ktoré sú najväčším rivalom Hyundai.
A na domácej pôde ho z trhu vytláčajú čoraz populárnejšie luxusné modely nemeckých rivalov: BMW a Volkswagen.