BRATISLAVA. Výnosy spoločnosti Orange Slovensko ku koncu septembra tohto roku dosiahli 472,2 mil. eur. Ako informovala spoločnosť, po zohľadnení regulačných vplyvov a vylúčení mimoriadnych položiek to predstavuje medziročný pokles o 7 %.
V rámci výnosov z mobilných služieb boli tradične najrýchlejšie rastúcou zložkou výnosy z mobilných nehlasových služieb.
Na celkových výnosoch z mobilných služieb tvorili 27 %, medziročne sa zvýšili o 2 %. Stále významnejšiu časť tvoria výnosy z fixných služieb, ktoré v treťom kvartáli tvorili takmer 3 % z celkových výnosov a medziročne vzrástli o 26 %.
Ku koncu tretieho kvartálu evidoval Orange spolu 2,905 milióna aktívnych zákazníkov, z čoho je 2,770 milióna zákazníkov mobilných služieb. Počet zákazníkov fixného internetu a digitálnej televízie vzrástol medziročne o 97 % na viac než 135 tisíc.
Celkové finančné výsledky spoločnosti Orange Slovensko sa podľa firmy aj v 3. štvrťroku vyvíjali v súlade s očakávaniami, ktoré odzrkadľujú vývoj ekonomiky, ako aj situáciu na slovenskom a európskom telekomunikačnom trhu.
"Kľúčovým faktorom, ktorý ovplyvnil naše výsledky v treťom kvartáli v segmente mobilných služieb, bol úspech novej ponuky Ideálnych paušálov," zhodnotil hospodárske výsledky generálny riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko Pavol Lančarič.
V segmente služieb pre domácnosti je podľa neho najväčším ťahúňom digitálna televízia a DSL internet, ako aj zľavy na služby pre domácnosti v kombinácii s mobilnými službami od Orangeu.
Do Orangeu si svoje číslo za deväť mesiacov roku 2013 prenieslo 25 558 zákazníkov, čo je takmer 2,5-násobne viac ako v rovnakom období uplynulého roku.
Na druhej strane, počet zákazníkov, ktorí sa rozhodli preniesť si číslo z Orangeu k inému operátorovi sa podľa firmy dlhodobo stabilizuje a dosiahol 68 248 zákazníkov.