Tržby sa firme medziročne zvýšili o 2,2 %
CINCINNATI. Najväčší svetový výrobca spotrebiteľského tovaru Procter & Gamble zvýšil v 1. kvartáli svojho fiškálneho roka (2013/14) čistý zisk o 7,6 %.
Vďačí za to nárastu predaja čistiacich prostriedkov a výrobkov pre deti. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
Čistý zisk amerického koncernu v trojmesačnom období od júla do konca septembra vyskočil na 3,03 miliardy USD (2,2 miliardy eur) alebo 1,04 USD na akciu z 2,81 miliardy USD alebo 96 centov na akciu v rovnakom období vlani.
Bez započítania niektorých položiek zisk dosiahol 1,05 USD na akciu, čo bolo v súlade s očakávaniami analytikov oslovených agentúrou Bloomberg.
Tržby sa medziročne zvýšili o 2,2 % na 21,2 miliardy USD, pričom analytici počítali s tržbami na úrovni 21,1 miliardy USD.
Šéf koncernu A. G. Lafley, ktorý sa vrátil v máji, aby oživil rast, sa snaží znižovať náklady a uviesť nové produkty.
Koncern tiež zlacňuje niektoré produkty a zvyšuje výdavky na marketing, vďaka čomu v niektorých oblastiach získava podiely na trhu na úkor Unileveru.
Výrobca plienok Pampers, pracieho prášku Ariel alebo žiletiek Gillette zopakoval, že v prebiehajúcom fiškálnom roku očakáva nárast zisku bez započítania niektorých výdavkov na reštrukturalizáciu o 5 % až 7 %.