BRATISLAVA. Čo robia vaši zamestnanci počas práce? Je dosť možné, že si hľadajú inú prácu. Tak by sa zjednodušene dali čítať dáta najväčšieho pracovného portálu Profesia.sk.
Bez práce totiž nie je ani tretina ľudí, ktorí navštívia tento portál. Až 70 percent prácu má, pritom väčšina je zamestnaná, časť podniká.
„Mesačne nás navštívi viac ako 600-tisíc ľudí. Napriek vysokej nezamestnanosti väčšina návštevníkov prácu má,“ povedala hovorkyňa Marcela Glevická.
Nejde pritom o náhodných návštevníkov, ale o ľudí, ktorí pracovné ponuky pravidelne sledujú.
„Najbežnejší návštevník podľa údajov AIMonitor totiž na portál Profesia.sk príde aspoň dvadsaťjedenkrát za mesiac,“ dodáva.
Stránky neblokujú
Ak by firmy nechceli, aby ich zamestnanci na pracovné portály chodili, mohli by blokovať niektoré stránky. Oslovené firmy to však nerobia.
„Stránky na vyhľadávanie zamestnania pre zamestnancov neblokujeme,“ hovorí Zuzana Hošalová z firmy Eset.
Ak už príde zamestnanec s inou ponukou, zamestnávatelia sa s ním snažia komunikovať.
„Snažíme sa mu ponúknuť podmienky a možnosti, aby ostal pracovať na pôvodnom mieste,“ vraví Stanislava Pondelová, hovorkyňa Slovenskej pošty.
V ČSOB to majú napríklad na starosti manažéri. Majú balík peňazí a rozhodujú o tom, ktorý pracovník koľko dostane.
„Je na nich, ako na zamestnanca, ktorý ide vyjednávať zvýšenie platu s hrozbou odchodu, zareagujú,“ povedala hovorkyňa Zuzana Eliášová.
Aj oni berú z iných firiem
Ak chce firma zamestnanca z inej spoločnosti, často musí naňho čakať pre výpovednú lehotu.
Firmy preto často hľadajú nových zamestnancov aj v niekoľkomesačnom predstihu, ako ich reálne potrebujú.
„Kým v roku 2008 tvoril podiel ponúk s nástupom ihneď takmer polovicu všetkých, dnes je to len 28 percent,“ hovorí Glevická.
Potvrdzujú to aj firmy. „Najpodstatnejšia pri výbere je kvalita kandidáta. Preto rešpektujeme aj dĺžku výpovednej lehoty a na kandidátov a ich dátum nástupu čakáme,“ tvrdí hovorkyňa poisťovne Union Judita Smatanová.