FRANKFURT NAD MOHANOM. Juhokórejská automobilka Hyundai Motor chce na budúci rok zvýšiť svoj odbyt v Európe vďaka novej verzii malého mestského modelu i10.
Informovala o tom agentúra Bloomberg s odvolaním sa na vyhlásenie šéfa európskej divízie najväčšej kórejskej automobilky Allana Rushfortha.
Pripomenul, že tento rok bol pre Hyundai rokom zmien, ale investície do výroby už začínajú prinášať prvé výsledky, ktoré by sa mali naplno prejaviť v nasledujúcom roku.
Koncern Hyundai a jeho dcérska spoločnosť Kia boli jedinými "masovými" výrobcami vozidiel, ktorí zaznamenali rast predaja v Európe aj vlani, keď ekonomiky na kontinente zápasili s recesiou.
Rast odbytu sa však tento rok zastavil. Dôvodom bol presun výroby i10 z Indie to Turecka a inovácia modelu.
Do konca budúceho roka by sa malo 90 % z vozidiel, ktoré Hyundai ponúka na európskom trhu, v tomto regióne (vrátane Turecka) aj vyrábať. Závod v tureckom Izmire má výrobnú kapacitu 200.000 vozidiel ročne a továreň v českých Nošoviciach môže za rok vyprodukovať 300.000 áut.
Podľa údajov európskeho združenia výrobcov automobilov ACEA, odbyt Hyundai v Európe za prvých 10 mesiacov roka klesol o 1,6 % na 360.900 vozidiel. Ale celkový dopyt po autách na starom kontinente sa v rovnakom období medziročne znížil o 3,1 %.
Hyundai si chce udržať svoj súčasný 3,5-% podiel na európskom trhu s autami a predpovedá tiež, že predaj áut na kontinente sa na budúci rok zvýši o 3 %.
Kórejská automobilka Hyundai plánuje uviesť na trh 22 nových modelov do roku 2017 a do konca dekády zvýšiť svoj podiel na európskom trhu na 5 %.