PARÍŽ. Francúzska automobilka Renault bude vyrábať športovo-úžitkové vozidlo v spoločnom podniku, ktorý vytvorila v Číne s domácou firmou Dongfeng Motor Group.
Renault si dal za cieľ predávať v Číne od roku 2016 vozidlá vyrobené v miestnom závode. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
Obe automobilky budú zároveň úzko spolupracovať s japonskou firmou Nissan Motor, ktorá tiež vyrába autá spoločne s Dongfengom.
Tento tzv. "zlatý trojuholník" má automobilkám pomôcť ušetriť výrobné náklady a náklady na technológie. Uviedol to dnes Carlos Ghosn, generálny riaditeľ aliancie Renault a Nissan po podpise dohody o partnerstve medzi firmami Renault a Dongfeng.
Kým sa však prvé vozidlo vyrobené v spoločnom podniku dostane na čínsky trh v prvej polovici roka 2016, bude ešte Renault v predaji na najväčšom svetom trhu s autami zaostávať za nemeckým koncernom Volkswagen, americkým General Motors a japonskou Toyotou.
Všetky tri automobilky majú pred Renaultom veľký náskok, oveľa skôr si uvedomili význam čínskeho trhu.
Francúzske automobilky všeobecne majú slabú pozíciu na čínskom trhu, ich podiel dosahuje zhruba 3,1 %.
Podľa Ghosna však neskorší alebo skorší príchod nie je to hlavné, dôležité je, aby bola firma dobre pripravená na vstup na čínsky trh.
Pre Renault znamená vstup na tento najväčší automobilový trh na svete zníženie jeho závislosti od dopytu v Európe, ktorý sa podieľa zhruba 50 % na celkovom odbyte francúzskej automobilky. Dopyt po autách v Európe pritom klesol, v prípade Renaultu dokonca na najnižšiu úroveň za dve dekády.
A výroba vozidiel priamo v Číne umožní francúzskej automobilke ušetriť aj na cle za dovoz a predávať tak svoje autá v ázijskej krajine za nižšiu cenu.