BRATISLAVA. Mnohé obchody začínajú už od dnešného dňa s povianočnými výpredajmi. Ľudí sa snažia prilákať do predajní na zľavy napríklad 30 či 70 %.
Podľa analytika agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomíra Drahovského budú tohtoročné výpredaje bohatšie na sortiment ako v minulých rokoch.
Ľudia kupovali menej počas roka
Tržby obchodníkov najmä pri nepotravinárskom tovare totiž počas aktuálneho roka nedosahovali úroveň roku 2012 a výrobkov sa toľko nepredalo.
"Preto predpokladám, že prevádzky budú ponúkať bohatší sortiment," odhadol Drahovský pre TASR.
Dôvodom nižšieho záujmu napríklad o oblečenie, obuv či elektroniku počas roka bola neistota, opatrnosť ľudí a vysoká nezamestnanosť.
Vysoké 70-% zľavy sú však podľa Drahovského klasickým marketingovým ťahom, ako prilákať ľudí, aby vôbec vstúpili do predajne.
Takéto vysoké zľavy sa však zvyčajne týkajú len menšej časti sortimentu. Keď ho však kupujúci prezerá, nájde aj výrobky s nižšími zľavami či v bežných cenách.