NEW YORK. Americké maloobchodné tržby v predvianočnom období medziročne posilnili. Tržby od 1. novembra do 24. decembra sa zvýšili o 2,3 %. V rovnakom období minulého roka pritom vzrástli iba o 0,7 %.
Vyplýva to zo správy SpendingPulse, ktorú zostavuje MasterCard Advisors, divízia spoločnosti MasterCard. Rast tržieb v predvianočnom období bol najvýraznejší za posledné tri roky.
Hoci tohtoročná predvianočná sezóna v USA mala o šesť pracovných dní menej a v niektorých častiach krajiny maloobchodné tržby nepriaznivo ovplyvnilo zlé počasie, v porovnaní s rokom 2012 sa tržby jasne zlepšili, uviedla Sarah Quinlanová, viceprezidentka MasterCard Advisors.
Americkí spotrebitelia dali viac peňazí na šperky a detské oblečenie, ale brzdili výdavky na elektroniku, vyplýva zo správy SpendingPulse.
Maloobchodníci v USA znížili ceny a podnikli ďalšie kroky na podporu predaja, aby prilákali zákazníkov počas sezóny, ktorá zvyčajne tvorí 30 % tržieb a 40 % ziskov. Podľa analytickej firmy comScore tržby za predaj prostredníctvom internetu od 2. novembra do 23. decembra v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka posilnili o 10 %.