BRATISLAVA. Finančná správa spustila od Nového roka nový portál pre komunikáciu s podnikateľmi a občanmi. "Počas dnešného dňa (2. 1.) sa na portál prihlásilo viac ako 15-tisíc unikátnych návštevníkov, ktorí na stránke pobudli v priemere takmer 9 minút," informovala hovorkyňa správy Patrícia Macíková.
"Dnes sme opätovne spustili aj registráciu a autorizáciu subjektov na elektronickú komunikáciu. Registráciu je potrebné vykonať na novom portáli www.financnasprava.sk. Následne je potrebné prísť sa autorizovať na miestne príslušný daňový a colný úrad - ak podnikateľ komunikuje pomocou dohody o elektronickej komunikácii. Keď bude firma komunikovať pomocou zaručeného elektronického podpisu, nie je potrebná návšteva daňového či colného úradu," zdôraznila.
Možnosť registrácie podľa nej počas druhého januárového dňa do tretej hodiny poobede využilo 630 občanov, pričom 66 z nich bolo aj na daňovom úrade pre autorizáciu. "Okamžite tak môžu začať elektronicky komunikovať," zdôraznila Macíková.
Pripomenula, že elektronická komunikácia je od 1. januára tohto roka povinná s každým správcom dane, teda s daňovým aj colným úradom. Elektronicky musí komunikovať každý, kto je platiteľom dane z pridanej hodnoty alebo daňovým poradcom či advokátom za daňový subjekt, ktorý zastupuje pri správe daní.
Macíková zároveň informovala, že Finančná správa pre daňovníkov pripravila aj niekoľko pomôcok, ktoré môžu zjednodušiť plnenie daňových povinností. "Jednou z nich je aj daňový kalendár, ktorý je k dispozícii na novom portáli na adrese https://tpfs.financnasprava.sk/sk/elektronicke-sluzby/verejne-sluzby/ danovy-kalendar," dodala.