SME

Potravinám pre deti dáme prednosť

Výrobcovia potravín využívajú marketing, aby oslovili deti. Reklama na detské výrobky je obmedzená etickým kódexom.

(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Výrobcovia potravín využívajú marketing, aby oslovili deti. No nemôžu vyvolať dojem, že je kúpa výrobkov nevyhnutná.

BRATISLAVA. Väčšina rodičov nakupuje s deťmi. Málokedy odíde ich ratolesť z obchodu bez chutnej drobnosti.

Rodičia však uprednostňujú výrobky určené pre deti, aj keď nakupujú pre seba, vnímajú ich ako kvalitnejšie. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti TNS Slovakia.

S deťmi chodia podľa neho nakupovať tri štvrtiny opýtaných, štyria z piatich pre deti niečo špeciálne kúpia.

Medzi najžiadanejšie patria sladkosti. No rodičia deťom často kupujú mliečne výrobky či detskú kozmetiku.

SkryťVypnúť reklamu

Potravinám určeným pre deti dávajú dospelí často pri nákupe prednosť aj preto, že sú bez umelých prísad, farbív a konzervantov.

Pri nákupe s deťmi hrá podľa marketingového odborníka Mariána Timorackého z United Consultants úlohu aj detská zvedavosť: „Deti rady skúšajú nové výrobky, sú vnímavejšie na reklamy, poznajú viac značiek než dospelí.“

Reklama nesmie naliehať

Reklama, ktorá má upútať pozornosť detí, sa u nás musí riadiť etickým kódexom reklamy.

„Deťom je v rámci legislatívnych a etických pravidiel venovaná osobitná pozornosť,“ hovorí Eva Rajčáková z Rady pre reklamu.

Reklama nesmie deti vyzývať, aby naliehali na rodičov v snahe docieliť kúpu produktu, nemala by vyvolávať dojem nevyhnutnosti kúpy.

„Vystupovanie detí v reklame nesmie zneužívať prirodzené cítenie dospelých voči deťom,“ dopĺňa Rajčáková.

SkryťVypnúť reklamu

Neutrálne obaly pre deti?

Existuje celý rad výrobkov určených deťom, ktoré aktívne využívajú adekvátnu reklamu a marketing, pripomína Timoracký.

Menuje napríklad výrobky Pribináčik, Kostíci, Haribo, Brumík. Neodsudzoval by ani lákanie rodičov a detí na nálepky dinosaurov či Šmolkov do predajní.

Za dobrý nápad však nepovažuje návrh europoslancov, aby z obalov výrobkov pre deti zmizli spokojné tváre a nahradil ich neutrálny obsah.

Podobne ako dospelí, ani deti nie sú racionálnymi osobnosťami a pri nákupe hrajú dôležitú úlohu emócie.

„Skúste malému dieťaťu priniesť biely téglik s nápisom „tvarohovo-smotanový dezert“ a zoznamom látok, ktoré obsahuje,“ dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Poisťovníctvo je plné predsudkov. Dá sa však robiť inteligentne
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 22 322
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 11 335
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 11 053
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 10 414
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 610
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 6 332
  7. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 881
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 741
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Plavidlo iránskych revolučných gárd v Hormuzskom prielive.

Konečné rozhodnutie zatiaľ nepadlo.


TASR a 1 ďalší 43

Prílev návštevníkov predstavuje záťaž pre bývanie, vodu, energie či dopravu.


TASR
Ilustračné foto.

Trump clá zatiaľ odložil do 9. júla.


TASR
Ilustračná snímka.

Najdrahšie nehnuteľnosti sú v Bratislavskom a Košickom kraji. Obľúbené sú satelity miest.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 148 485
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 367
  3. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 127
  4. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 7 548
  5. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 6 624
  6. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 6 595
  7. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské. 4 277
  8. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 3 944
  1. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  3. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  4. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  5. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  6. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  7. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  8. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
SkryťZatvoriť reklamu