BRATISLAVA. Od prvého dňa tohto roka navštívilo nový portál finančnej správy viac ako 171 tisíc ľudí. Zobrazených bolo pritom takmer 1,6 milióna eur stránok.
"Dnes môžeme konštatovať, že nový portál a spustenie nového portálu bolo naozaj úspešné," uviedol vo štvrtok na tlačovej konferencii generálny riaditeľ daňovej a colnej sekcie FS Daniel Čech.
Za úspech nového portálu označil návštevnosť osobnej internetovej zóny s viac ako 55 tisíc návštevami. To je podľa neho zóna, kde prebieha najdôležitejšia komunikácia s finančnou správou.
"V novom roku sme zaznamenali aj nárast registrácie. Bolo to spôsobené hlavne tým, že elektronicky komunikovať sú od nového roka povinní všetci platitelia dane z pridanej hodnoty," podotkol Čech.
Doplnil, že počet prijatých elektronických dokumentov je vyšší ako 25 tis. podaní.
Call centrum, podporná služba finančnej správy, prijalo od 2. do 8. januára 2 716 hovorov. S tým súvisí aj služba Live Agent alebo Live Chat, kde finančná správa vybavila 3 200 podaní.
"Občania si môžu priamo na stránke zapnúť live chat a môžu sa nás online pýtať otázky, ktoré ich zaujímajú," špecifikoval Čech. Vyťaženosť systémov finančnej správy sa pritom pohybuje na šiestich percentách.
"Určite môžme povedať, že sme pripravení na väčší nápor," podotkol šéf daňovej a colnej sekcie. Pripomenul zároveň, že stále existuje záložné riešenie v podobe aplikácie eDane.
Za prípadnú nekompatibilitu, ktorá pri používaní portálu mohla nastať, môže podľa Daniela Čecha verzia internetového prehliadača.
"Operačný systém nie je dôležitý, dôležitá je verzia internetového prehliadača," upozornil.
Ako dodala členka prezídia Slovenskej komory daňových poradcov (SKDP) Alica Orda Oravcová, komora nezaznamenala žiadne technické problémy, ktoré by súviseli s novým portálom finančnej správy.