Ak chcete zmeniť DSS
Ako prvý krok je návšteva pobočky Sociálnej poisťovne podľa miesta vášho trvalého bydliska. Tam požiadate o vydanie akceptačného listu.
Ak si sporíte v druhom pilieri menej ako rok, zaplatíte zaň do pokladne Sociálnej poisťovne 16 eur. Ak ste sporiteľom už dlhšie, za jeden prestup do roka neplatíte nič. Zaplatíte iba v prípade, že by ste chceli za rok prestúpiť dvakrát. V takom prípade je poplatok 16 eur.
Ak už ste si vybrali novú správcovskú spoločnosť (pozrite, do čoho investuje v jednotlivých fondoch, napríklad aj na poradna.sme.sk), navštívte pobočku vybranej dôchodkovej správcovskej spoločnosti a podpíšte s nimi novú zmluvu o dôchodkovom sporení.
S akceptačným listom pôjdete do novej správcovskej spoločnosti a podpíšete zmluvu.
Potom už nerobíte nič. Nová správcovská spoločnosť pošle zmluvu do Sociálnej poisťovne, tá ju akceptuje. Dňom akceptovania sa stávate sporiteľom v novej DSS.
Ak chcete zmeniť fond vo svojej DSS
Dôchodkový fond vo svojej správcovskej spoločnosti môžete meniť aj viackrát do roka. Spôsob zmeny je na vašej správcovskej spoločnosti. Niektoré umožňujú zmenu len cez internet, iné aj telefonicky, osobne na pobočke alebo písomnou žiadosťou, ktorú pošlete na adresu pobočky. Nie všetky umožňujú zmenu cez internet.
ING DSS
O zmenu fondu môže klient požiadať dvoma spôsobmi:
- písomná žiadosť - vyžadujú overený podpis sporiteľa. Žiadosť na zmenu fondu je k dispozícii na pracoviskách ING, aj na stránke https://www.ingdss.sk/files/dss/dokumenty-na-stiahnutie/654808_oznamenie-zmeny_2013.pdf.
- on-line prostredníctvom ING Servisného portálu – zmena je možná kedykoľvek prostredníctvom portálu, do ktorého sa registruje a prihlasuje na stránke www.servising.sk. Okrem registrácie a prihlasovania je možné aj zaslanie nového prístupového hesla.
Aegon DSS
O zmenu fondu môže klient požiadať:
- Oskenované žiadosti zaslané elektronicky na aegon@aegon.sk. Musia byť podpísané podľa podpisového vzoru a úradne overené alebo na adresu Aegon, d.s.s., a.s., Slávičie údolie 106, 811 02 Bratislava.
VÚB Generali dss
O zmenu dôchodkového fondu môže klient požiadať:
- On-line cez www.vubgenerali.sk, po prihlásení sa prihlasovacími údajmi na svoj ODU požiada o zmenu DF, prípadne zmenu pomeru príspevkov. Každý klient pri uzatvorení zmluvy dostane prihlasovacie údaje. Ak ho zabudne alebo stratí, bez poplatku dostane nové.
- Telefonicky, po overení totožnosti tromi identifikačnými údajmi.
- Cez pobočku VUB, pracovník VUB overí totožnosť a požiadavku zadá do systému.
- Klasickou písomná žiadosť s overeným podpisom na adresu spoločnosti.
Allianz – Slovenská dss
Sporiteľ si zmenu pomeru sporenia v dôchodkovom fonde môže vykonať :
- Prostredníctvom návrhu dodatku k zmluve o starobnom dôchodkovom, ktorý nájde na www.asdss.sk v časti Servis/Návrhy dodatkov. Podpis klienta na žiadosti je potrebné úradne osvedčiť, napríklad aj na pobočke ASP.
- On-line na www.asdss.sk na portáli sporiteľov „Účet sporiteľa“. Podmienkou je uzatvorenie Dohody o elektronickom disponovaní s úsporami s DSS . Túto dohodu posiela spoločnosť sporiteľom spolu s ročným výpisom z osobného dôchodkového účtu a nachádza sa aj na portáli sporiteľov. Na jej základe umožní DSS sporiteľovi aktívny prístup, pričom podmienkou pre aktívny prístup je poskytnutie čísla mobilného telefónu sporiteľa, na ktorý mu spoločnosť bude zasielať SMS kód. Zadanie SMS kódu je nevyhnutné pre potvrdenie vykonania zmeny. Pre prihlásenie sa na portál sporiteľov je potrebné, aby klient disponoval prihlasovacím menom (číslo zmluvy o starobnom dôchodkovom sporení) a heslom.
AXA dss
Prestup medzi dôchodkovými fondami je možné:
- prostredníctvom webu – osobného účtu na www.axa.sk
Na osobný účet sa môže prihlásiť každý klient prostredníctvom svojho čísla zmluva a PIN kódu.
Každý klient dostane akceptačný list, ktorého obsahom je aj prístupový PIN kód k osobnému účtu na našej internetovej stránke. Ak však klient tento pin stratil má možnosť požiadať o jeho znova zaslanie. Dnes už ponúkame dve možnosti ako sa dostať k PIN kódu. Klient má možnosť si zvoliť buď z elektronického doručenia PIN kódu alebo klasickou poštou – doporučene.
DSS Poštovej banky
Klient môže zmeniť svoj dôchodkový fond:
- Osobne na pobočke, ak vyplní písomnú žiadosť o vykonanie zmeny na zmluve o starobnom dôchodku.
- Písomne, ak vyplní tlačivo, ktoré si môže stiahnuť aj z www.dsspabk.sk.