SOUL. Juhokórejská automobilka Hyundai Motor za október až december 2013 vykázala prvý medziročný pokles kvartálnych tržieb za takmer tri roky.
Negatívne ich ovplyvnila sila juhokórejského wonu a to, že na trhu južnej Kórey sa presadila zahraničná konkurencia.
Hyundai za október až december dosiahol tržby 21,94 bil. wonov (KRW), čo bol medziročný pokles o 3 %. Čistý zisk firmy poskočil o 15 % na 2,06 bil. KRW, ale nenaplnil prognózu, že bude vo výške 2,23 bil. KRW.
Globálne dodávky áut Hyundai sa v štvrtom kvartáli 2013 zväčšili o 0,4 % na 1,23 mil. áut. Juhokórejský won však v období októbra až decembra oproti doláru medziročne posilnil o 3 % a voči japonskému jenu o 27 %.
To zredukovala tržby automobilky zo zahraničia v prepočte na domácu menu. Zmenšili sa aj tržby spoločnosti na jej domácom trhu, keďže sa v Južnej Kórei zvýšil predaj značiek Volkswagen a Mercedes Benz.