Nové logo a nový internetbanking spustila v pondelok pobočka poľskej banky na Slovensku - mBank. Miesto klasického loga bude využívať koncept ikon.
„Zmeny budeme robiť postupne, do niekoľkých týždňov budú v nových farbách všetky naše mKiosky a Finančné centrá na Slovensku a v Českej republike,“ povedal šéf marketingu Michal Pokluda.
Naposledy - minulý rok - menila logo Volksbank Slovensko, ktorej matku Volksbank International (kúpa zahŕňala aj dcérsku banku na Slovensku) kúpila ruská banka Sberbank. Banka dnes nesie názov Sberbank Slovensko.
Koncom minulého roka mierny redizajn loga oznámila aj Slovenská sporiteľňa. Vynovené logo bude inštalovať len na nové budovy. V priebehu najbližších desiatich rokov bude využívať obe logá.
Analýza výdavkov
mBank spúšťa zároveň aj nový internetbanking môže pomôcť klientom udržať míňanie peňazí na uzde. Klient by mal mať lepší prehľad o tom, aké platby mu v najbližšom období odídu z účtu a teda, koľko by si mal nechať k dispozícii.
Internetbanking tiež umožňuje analyzovať svoje minulé výdavky. Napríklad koľko v danom mesiaci minul na potraviny či iné komodity a služby.
„Banky zaznamenávajú údaje o každom účte a každom pohybe. Tieto údaje sme pretvorili do konkrétnych osobných informácií pre každého zákazníka o tom, ako svoje peniaze používa a ako finančne hospodári,“ hovorí Roman Truhlář, generálny riaditeľ m Bank pre Slovensko a Českú republiku.
Ako presne nový internetbanking funguje si každý klient môže pozrieť na jedenástich výukových videách na webstránke banky.
Chcú prilákať na eurá
Dnes spúšťa banka aj kampaň na prilákanie nových zákazníkov. Tí môžu získať spolu 40 eur za to, že si otvoria účet v banke (10 eur), nechajú si posielať pravidelne platby, napríklad výplatu, ktorá ale musí dosahovať výšku 350 eur (15 eur) a úverový produkt (15 eur).
Kampaň má trvať šesť týždňov. Banky si od nej sľubuje rádovo desiatky tisíc nových zákazníkov. V súčasnosti má na Slovensku približne 200-tisíc klientov.