SME

ČESMAD chce zmierniť vplyv mýta najmä v regionálnej doprave

Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia chce rokovať s ministerstvom dopravy o dopadoch zmien v mýtnom systéme.

BRATISLAVA. Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia chce rokovať s ministerstvom dopravy o dopadoch zmien v mýtnom systéme po tom, ako budú známe výsledky výberu mýta za prvý mesiac tohto roka.

Zhodlo sa na tom prezídium ČESMAD-u, ktoré v pondelok mimoriadne rokovalo v Banskej Bystrici.

"V prípade, že dostaneme tieto výsledky, určite budeme chcieť rokovať, aby sme pomohli zmierniť túto situáciu pre vnútroštátnych regionálnych autodopravcov," povedal pre agentúru SITA generálny tajomník ČESMAD-u Pavol Reich.

SkryťVypnúť reklamu

Z dôvodu zmien v mýte sa totiž podľa neho zvýšili poplatky najmä pre domácich regionálnych autodopravcov.

Menej spoplatnených úsekov

ČESMAD má najmä výhrady k zavedeniu mýta aj v intravilánoch miest a obcí v dĺžke 980 kilometrov. Tvrdí, že s tým na rokovaniach s ministerstvom dopravy pred zmenami v mýte nesúhlasilo.

Združenie cestných dopravcov preto chce, aby sa dĺžka spoplatnených úsekov v intravilánoch znížila. Začiatkom tohto roka sa úseky, kde sa platí mýto, rozšírili aj o 225 kilometrov ciest I. triedy.

Mýtna spoločnosť SkyToll, a.s., ktorá údaje o výbere mýta zverejňuje zvyčajne v polovici mesiaca, zatiaľ nevie, kedy budú známe výsledky za január.

Ministerstvo dopravy tvrdí, že o pripravovaných zmenách v mýte vlani rokovalo so všetkými zástupcami dopravcov a ich finálne znenie odsúhlasili okrem zástupcov samosprávnych krajov aj autodopravcovia.

SkryťVypnúť reklamu

"Napriek tomu sa nebránime žiadnym konštruktívnym rokovaniam o problémoch, ktoré dopravcov trápia. Samozrejme, hľadáme možnosti, ako pomôcť autodpravcom," informoval agentúru SITA rezortný hovorca Martin Kóňa.

Problematiku mýta podľa rezortu dopravy netreba vnímať ako hru štátu a autodopravcov, pričom sa často zabúda na obyvateľov žijúcich popri cestách zaťažovaných nákladnou dopravou.

"Štát musí nájsť vhodný kompromis medzi požiadavkami autodopravcov a samospráv, aby nebolo poškodené podnikateľské prostredie, ale ani kvalita života vidieckeho obyvateľstva. Všetky zmeny mýta sú kompromisom troch, a nie dvoch, zúčastnených strán," dodal Kóňa.

Pripomenul, že samosprávy pôvodne navrhovali úplný zákaz nákladnej dopravy na krajských cestách II. a III. triedy. Zákaz platí pre ťažké vozidlá nad 12 ton na cestách III. triedy, s výnimkou zásobovania.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ nemajú údaje

Začiatkom tohto roka bol zároveň zavedený monitoring nákladnej dopravy na cestách II. a III. triedy, na ktorých je zatiaľ nulová sadzba mýta.

Prvé relevantné údaje z monitoringu nákladnej dopravy na krajských cestách budú podľa ministerstva dopravy za prvé tri mesiace roka. Je to z dôvodu zachytenia vplyvu sezónnosti.

"K dispozícii máme zatiaľ čiastkové čísla za prvých pár týždňov. Je to však príliš málo na vynášanie definitívnych záverov," uviedol Kóňa.

"Účelom monitoringu ciest nižšej kategórie je zistiť skutočný stav intenzít dopravy, čo nám môže pomôcť zavádzať potrebné opatrenia. Môže to byť podklad pri plánovaní novej infraštruktúry a napríklad dobrý argument pri rokovaniach s Európskou komisiou o financovaní nových cestných prepojení a podobne," priblížil.

SkryťVypnúť reklamu

Spoplatnenie ciest II. a III. triedy mýtom sa podľa ministerstva dopravy neplánuje a nebolo by to šťastné riešenie. Rezort na to už upozornil kraje ako vlastníkov týchto ciest.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (13. 5. 2025)
USD 1.111
AUD 1.738
CZK 24.980
JPY 164.460
CAD 1.553
GBP 0.843
HUF 406.130
PLN 4.240
CHF 0.937
SEK 10.885

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 11 452
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 470
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 910
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 688
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 555
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 201
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 147
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 139
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 31 236
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 752
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 602
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 738
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 938
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 656
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 6 129
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 808
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tibor Gašpar ukazuje fotku jaziev na bruchu Roberta Fica.

Využili, že majú prístup k spisu.


a 2 ďalší 301

Spoluautor tvrdí, že prešla odbornou oponentúrou.


91
Peter Schutz

Do tejto situácie ho dostáva Trumpova podpora „koalície ochotných“.


11
Atentátnik Juraj Cintula na súde.

Rentu pre Fica odmietajú aj voliči Smeru.


26

Neprehliadnite tiež

Minister dopravy Jozef Ráž.

Vetva má zvýšiť komfort stovkám motoristov.


TASR 1
Donald Trump, titulka májového mesačníka INDEX.

Tipy na lacnejšiu hypotéku aj príbeh vyhnaného magnáta v májovom INDEXE.


10
Ilustračné foto.

Medzi prijímateľov najvyšších dotácií z PPA patrí aj družstvo Andreja Babiša.


Ilustračné foto

Najvýhodnejšiu ponuku predložila spoločnosť Skanska SK.


TASR 2
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 31 236
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 752
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 602
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 738
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 938
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 656
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 6 129
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 808
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťZatvoriť reklamu