Zopár ľudí nebude mať zrejme na stavbe čo robiť. Musia si počkať.Keď Váhostav píše v etickom kódexe o dôvere, úcte a zmluvných vzťahoch, je to iba výsmech, píše František Múčka
BRATISLAVA. Dodávatelia, ktorí pracujú pre Váhostav na výstavbe diaľnice medzi Dubnou skalou a Turanmi, dorazili aj v pondelok do práce. Také informácie prišli zo stavby napriek tomu, že im Váhostav za práce už mesiace riadne nezaplatil.
Stavbári preto minulý týždeň avizovali, že ak sa to nezmení, v pondelok na stavbu neprídu.
Vedenie Váhostavu ich napokon obmäkčilo telefonátmi s prísľubom, že tento týždeň už peniaze dostanú.
Niektorí neprídu
Úsek D1
Dubná skala - Turany
Je dlhý 16,4 kilometra.
Jeho výstavba sa začalav decembri 2011, dokončený má byť do konca tohto roku.
Stavia ho Váhostav, ktorý predložil v tendri najnižšiu cenu. Úsek plánoval postaviť za 137,7 mil. eur.
Štát odhadoval, že ho môže tento úsek vyjsť aj na 334 mil. eur bez DPH.
Na stavbe vraj chýba partia asi 15 tesárov. Ich šéfa ani nepresviedčali, aby si to s odchodom zo stavby rozmyslel.
V praxi to môže na časti stavby mierne spomaliť práce. Niektoré stavebné úkony totiž nadväzujú na práce ľudí z firmy, ktorá odmietla prísť.
Aj keď sa Váhostavu údajne podarilo nájsť náhradu vcelku promptne, istý čas niektorí robotníci nebudú mať na stavbe čo robiť.
„Zajtra (v utorok) nepôjdu do roboty,“ povedal jeden zo stavbárov na adresu partie, ktorá musí s prácou počkať.
Minulý týždeň stavbári odhadli, že do práce by pre chýbajúce platby nemuselo prísť do 200 zamestnancov.
To je o čosi menej ľudí, než koľko cez subdodávky stavba tejto diaľnice zamestnáva.
Váhostav: dokončí sa včas
Váhostav v pondelok zopakoval, že práce pokračujú podľa plánovaného harmonogramu.
„Predpokladaný termín ukončenia stavby do konca tohto roka je pre spoločnosť záväzný,“ povedal hovorca Váhostavu Tomáš Halán.
Firma upozorňuje, že táto zákazka je pre ňu stratová a že v podobnej situácii je u nás väčšina stavebných firiem.
O vážnejších problémoch sa neoficiálne hovorí napríklad pri firme Doprastav, ktorá stavia diaľničný úsek na východe Slovenska medzi Fričovcami a Sviniou.
Váhostav v tendri na výstavbu D1 medzi Dubnou skalou a Turanmi výrazne podliezol štátne odhady. Nebol ďaleko od konkurenčných ponúk, aj keď bol najlacnejší.
Spolu s OHL má stavať aj časť D1 pri Ružomberku. Pri nej bol tiež hlboko pod štátnymi odhadmi, no aj tak skončil až štvrtý najlacnejší. Troch lacnejších však vylúčili.