Ľudia majú najpozitívnejšie očakávania pri odhadovanom vývoji nezamestnanosti a budúcej ekonomickej situácii na Slovensku.
Spotrebiteľská atmosféra sa na Slovensku v januári zlepšila. Podľa pravidelného spotrebiteľského barometra Štatistického úradu indikátor spotrebiteľskej dôvery v porovnaní s decembrom uplynulého roka vzrástol o 5,5 bodu na záporných 13,5 bodu.
V porovnaní so situáciou pred štvrťrokom to taktiež znamenalo zlepšenie o 8,3 bodu, na medziročnej báze boli spotrebitelia optimistickejší až o 23,6 bodu. Aktuálne hodnota indexu prevyšuje dlhodobý priemer.
Sme v druhej polovici
Rast spotrebiteľskej dôvery obyvateľov Slovenska podľa Štatistického úradu v januári podporila najviac očakávaná ekonomická situácia na Slovensku a odhadovaný vývoj nezamestnanosti. Menej ho podporil predpokladaný vývoj finančnej situácie domácností a najmenej perspektívy úspor domácností.
Podľa údajov Európskej komisie v rebríčku 28 štátov usporiadaných podľa klesajúceho indexu spotrebiteľskej dôvery sa Slovensko s hodnotou sezónne očisteného indexu záporných 12,6 bodu umiestnilo na 17. priečke. V januári 2014 bola úroveň pesimizmu na Slovensku o 3,8 bodu vyššia ako v priemere za EÚ, kde dosiahla záporných 8,8 bodu.
Taliani prestávajú veriť
Dôvera talianskych spotrebiteľov v tretiu najväčšiu ekonomiku eurozóny naproti tomu vo februári nečakane klesla.
Podľa najnovšieho prieskumu štatistického úradu Istat sa februárový index spotrebiteľskej dôvery v Taliansku znížil na 97,5 bodu z januárových 98 bodov. Ekonómovia pritom očakávali, že sa jeho hodnota tento mesiac zvýši na 98,5 bodu. Index sa tak naďalej drží pod 27-mesačným maximom 100,8 bodu, ktoré dosiahol vlani v septembri.
Talianska ekonomika v poslednom kvartáli vlaňajška vzrástla, prvý raz od 2. štvrťroka 2011. Hrubý domáci produkt krajiny sa v období október - december 2013 v porovnaní s predchádzajúcim kvartálom zvýšil o 0,1 percenta.