Národná agentúra pre rozvoj malého a stredného podnikania pripravuje viaceré zmeny. Nový názov je Slovak Business Agency a bude platiť od marca. V budúcnosti má dôjsť aj k zmene koncepcie podpory malých a stredných podnikov.
"Chceme zmenu názvu poňať aj ako symbol zmeny filozofie," povedal minister hospodárstva Tomáš Malatinský.
Základnou zmenou v prístupe agentúry má byť účinnejšie a komplexnejšie poskytovanie služieb podnikateľom. Nový rámec má v tejto súvislosti vytvoriť Zákon o podpore malého a stredného podnikania. Materiál sa momentálne spracováva na Ministerstve hospodárstva, pričom už niekoľko týždňov sa má dostať do schvaľovacieho legislatívneho procesu.
Podľa generálneho riaditeľa agentúry Branislava Šafárika sa zákon snaží čo najviac prispôsobiť podnikateľskému prostrediu, pričom jeho znenie je inšpirované legislatívou okolitých štátov.
Agentúra na príprave spolupracuje so zástupcami slovenských podnikateľov. "Taktiež sme legislatívnu úpravu konzultovali aj s Európskou komisiou," skonštatoval Šafárik.
Zákon tak prvýkrát upraví v rámci slovenskej legislatívy pojmy ako test malých a stredných podnikov (SME test), vyslanec pre malé a stredné podniky (SME envoy), agenda lepšej regulácie (better regulation agenda), rizikový kapitál, sociálny rizikový kapitál či sociálny coaching a mentoring. V rámci novej filozofie agentúry vznikne aj centrum typu "one-stop-shop," ktoré má záujemcom o podnikanie poskytnúť rôzne druhy informácií, priestor na spoluprácu a podobne.