BRATISLAVA. Najväčší domáci výrobca cementu Holcim (Slovensko) v tomto roku zvýšil cenu voľne uloženého cementu o viac ako 4 percentá. Tento druh cementu má na tržbách spoločnosti podiel okolo 70 percent.
Potvrdil to obchodný manažér firmy Martin Škorica s tým, že vyjednávania o cene baleného cementu s podielom na objeme 25 až 30 percent stále pokračujú. Spoločnosť podľa neho už nemôže optimalizovať výrobu, ak chce udržať kvalitu.
"Pristúpili sme k tomu preto, lebo situácia za posledných päť rokov od roku 2008 je neustále veľmi negatívna z hľadiska vývoja cien a objemov. Momentálne sme už v situácii, že keď si chceme udržať dlhodobú kvalitu a služby pre našich zákazníkov, tak si nemôžeme dovoliť neustále klesať ďalej s cenou," zdôvodnil rast ceny Škorica.
Zároveň sa podľa neho snažia priniesť pridanú hodnotu a odlíšiť sa tak od konkurencie. Neočakáva, že sa výkony stavebníctva v tomto roku výraznejšie zvýšia. "Jediná šanca, ako sa dostať z tejto situácie, je premietnuť to v cenotvorbe,"
Holcim na Slovensku zatiaľ nezverejnil hospodársky výsledok za minulý rok, ale podľa Škoricu by nemal byť ziskový. Vlaňajšie tržby spoločnosti by sa mali celkovo zvýšiť o 10 percent najmä z dôvodu exportu do Maďarska, kde spoločnosť skončila s výrobou. Tržby na domácom trhu boli zhruba na rovnakej úrovni ako v roku 2012.
Spoločnosť Holcim (Slovensko), a.s. so sídlom v Rohožníku je zapísaná v Obchodnom registri SR od februára 1992, pod bývalým obchodným menom Hirocem, a.s. pôsobila do júna 2001.
Spoločnosť je najväčším výrobcom stavebných materiálov na Slovensku, vyrába najmä cementy, kamenivo a betóny.