BRUSEL. Európsky automobilový trh pokračoval v oživovaní aj vo februári. Informovala o tom asociácia európskych výrobcov áut ACEA.
Počet registrácií nových osobných áut v Európskej únii (EÚ) sa vo februári v porovnaní s rovnakým mesiacom vlaňajška zvýšil o 8 % na 861.058. Bol to už šiesty mesačný nárast predaja po sebe, ale počet predaných áut je druhý najnižší za mesiac február od roku 2003, keď ACEA začala zverejňovať údaj pre rozšírenú úniu.
Za prvé dva mesiace (január - február) predaj osobných áut v únii medziročne vzrástol o 6,6 % na 1.796.787.
Spomedzi veľkých trhov EÚ odbyt vo februári klesol len vo Francúzsku (-1,4 %). Všetky ostatné veľké automobilové trhy expandovali. Najprudšie zvýšenie predaja zaznamenalo Španielsko (+17,8 %), nasledované Talianskom (+8,6 %). Odbyt v Nemecku vzrástol o 4,3 % a v Británii o 3 %.
Spomedzi automobiliek predaj General Motors vo februári vyskočil o 12,6 % a najväčšej európskej automobilky Volskwagen o 8 %. Druhý najväčší európsky výrobca PSA Peugeot Citroën zaznamenal zvýšenie odbytu o 3,5 %. Renault profitoval s 34-% nárastu predaja svojej lacnej značky Dacia. Odbyt značky Renault sa zvýšil o 3,8 %.