BRATISLAVA. Dodávatelia stavebnej firmy Doprastav by mali zabudnúť na veľkú časť peňazí, ktorú im dlhuje.
V pondelok 24. marca totiž požiadala o reštrukturalizáciu, informoval o tom portál etrend.sk. Súd má na posúdenie jej žiadosti 15 dní.
Ku koncu roka 2012 evidoval Doprastav záväzky v hodnote asi 230 miliónov eur. Ako je to dnes, sme sa do uzávierky nedozvedeli. Firma ale napísala, že plánuje naberať nových zamestnancov.
Najväčšie záväzky má voči bankám. Tie ich mávajú zaistené, čiže by z ozdravenia mali vyjsť bez väčších problémov. Inak to bude v prípade subdodávateľov.
Má viac zákaziek od štátu
Doprastav dostali údajne do problémov aj jeho zákazky v Poľsku. Firma tam mala napríklad problém dostať peniaze za práce navyše.
Na Slovensku uspel v niekoľkých veľkých štátnych tendroch. Stavia napríklad časť D1 na východe medzi Fričovcami a Sviniou.
Podpísal aj zákazku, podľa ktorej má v konzorciu postaviť časť diaľnice D1 pri Žiline za 427 miliónov eur.
O reštrukturalizácii veľkých stavebných firiem sa medzi stavbármi hovorilo už dávnejšie, očakávali sa však až po prezidentských voľbách. V neoficiálnych debatách sa spomínal okrem Doprastavu aj Váhostav.
Majitelia sa menili
Doprastav mal pred niekoľkými mesiacmi problémy, keď mu banky zmrazili účty. Bolo to v čase, keď sa vedenie firmy mediálne spájalo s menom František Hodorovský. Ten v čase krachu Slovenskej kreditnej banky viedol jej dozornú radu.
Banky účty Doprastavu uvoľnili, keď sa do firmy vrátili pôvodní majitelia Dušan Mráz a Ivan Šesták. Šesták z Doprastavu odišiel koncom minulého roka. Hovorí, že o plánoch na reštrukturalizáciu nevedel. Mráz pôsobí v orgánoch firmy stále.
V súvislosti s vlastníkmi Doprastavu sa často skloňuje meno Miroslava Výboha, podnikateľa blízkeho Smeru.
Objavili sa aj informácie, že minoritné podiely by mohli byť v rukách Juraja Širokého a Jozefa Brhela.