ŠTOKHOLM. Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v 1. štvrťroku finančného roka 2013/2014 nárast zisku, ale menší, ako mu predpovedali analytici.
Vedenie reťazca však pripomína, že jeho tržby už začínajú stúpať aj napriek ťažkým podmienkam na trhu s módnym tovarom. Väčšina ekonomík už síce prekonala recesiu, ale spotrebiteľské výdavky stále brzdí vysoká nezamestnanosť. Informovali o tom agentúry Reuters, AP a RTTNews.
Čistý zisk druhého najväčšieho maloobchodného predajcu odevov v Európe od začiatku decembra 2013 do konca februára 2014 vzrástol o 8 % na 2,65 miliardy švédskych korún (297,65 milióna eur) z 2,46 miliardy SEK v rovnakom období finančného roka 2012/2013.
Zisk H&M pred zdanením sa v 1. kvartáli obchodného roka zvýšil na 3,5 miliardy SEK z vlaňajších 3,2 miliardy SEK, ale analytici odhadovali, že dosiahne 3,8 miliardy SEK.
Tržby reťazca v sledovanom období vzrástli o 13 % na 32,1 miliardy SEK. No aj jeho prevádzkové náklady sa zvýšili o 13 %.
Dôvodom boli vyššie investície do rozšírenia internetového predaja. H&M v marci spustil internetový predaj vo Francúzsku a do konca roka plánuje začať s on-line predajom aj v Španielsku, Taliansku a Číne.
Z hospodárskych výsledkov H&M ďalej vyplýva, že tržby spoločnosti v Nemecku v období december - február vzrástli o 10 %, v USA a vo Francúzsku sa zhodne zvýšili o 15 % a v Británii dokonca o 17 %. Na domácom švédskom trhu zaznamenal reťazec rast tržieb o 4 %.