HANNOVER. Čína sa postupne stáva najdôležitejším trhom pre nemecké automobilky, keď táto najsilnejšia ázijská ekonomika zvýšila svoj podiel na celkovom predaji nemeckých áut za ostatných päť rokov na takmer 30 %.
Ukázal to dnes zverejnený prieskum, ktorý uskutočnila spoločnosť Ernst & Young. Informovala o tom agentúra DPA.
"Pod súčasné veľmi dobré výsledky nemeckých automobiliek sa veľkou mierou podpisuje práve čínsky trh," povedal Peter Fuss z Ernst & Young. Ako dodal, význam Číny pre nemecké firmy bude rásť aj v nasledujúcich rokoch.
Ernst & Young očakáva, že už na budúci rok Čína vytlačí západnú Európu z pozície najdôležitejšieho trhu pre nemecký automobilový priemysel. Správu zverejnili práve v období, keď výsledky predaja oznámila firma Audi. Aj jej výsledky potvrdili význam čínskeho trhu pre nemecké podniky.
Luxusná značka patriaca pod automobilku Volkswagen uviedla, že v 1. štvrťroku predala rekordných 412.850 áut, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka rast o 11,7 %. Pod tento výsledok sa podpísal najmä 21-% rast predaja v Číne. Rekord zaznamenala aj za mesiac marec, keď predala celkovo 170.450 predaných áut, čo medziročne predstavuje rast o 15,4 %.
Podobne rast predaja za 1. kvartál oznámila aj automobilka Mercedes-Benz a opätovne dôvodom je najmä rast dopytu po luxusných vozidlách na ázijskom trhu.