WOLFSBURG. Rast odbytu v Európe a v Ázii, ktorý zmiernil pokles predaja v Severnej a Latinskej Amerike, pomohol nemeckej automobilke Volkswagen (VW) zvýšiť v marci 2014 globálny predaj osobných vozidiel rovnomennej značky VW medziročne o 4,8 % na 557.800 áut. Informovala o tom agentúra Reuters.
Na ilustráciu, vo februári sa odbyt modelov VW zvýšil medziročne o 1,5 %.
Za celý 1. štvrťrok 2014 sa na svetových trhoch predalo 1,48 milióna áut značky VW, o 3,9 % viac ako v 1. kvartáli roka 2013.
"Tieto čísla sú povzbudzujúce," skonštatoval riaditeľ predaja nemeckého koncernu Christian Klingler. "Odbyt v Európe sa ďalej zlepšuje a ázijský trh tiež pokračuje v expanzii," dodal.
Predaj modelov Volkswagen sa vlani podieľal zhruba 50 % na celkovom odbyte koncernu, ktorý okrem rovnomennej značky vlastní aj automobilky Škoda, Audi, Seat a Porsche.
Z údajov nemeckej firmy ďalej vyplýva, že v 1. kvartáli 2014 stúpol odbyt vozidiel značky VW v západnej Európe medziročne o 7,8 % a v Číne o 14,1 %, zatiaľ čo v Severnej Amerike klesol o 7,6 % a v Latinskej Amerike sa dokonca prepadol o 23,5 %.
Predaj modelov VW v Európe stúpa už šesť mesiacov v rade vďaka postupnému zotavovaniu tzv. okrajových ekonomík: Talianska, Španielska a Portugalska.