PEKING. Predaj áut v Číne pokračoval v marci v raste, jeho tempo sa ale oproti februáru výrazne spomalilo. Navyše, domáce značky opätovne stratili podiel na trhu. Informovala o tom agentúra AP.
Minulý mesiac sa v Číne predalo 1,7 milióna áut, uviedla Čínska asociácia výrobcov automobilov. V medziročnom porovnaní to znamená rast o 7,9 %. Vo februári však rast predaja dosiahol 11,3 %.
Predaj čínskych domácich značiek klesol o 2,3 % zhruba na 672.000, dodala asociácia. Podiel čínskych značiek na domácom trhu sa tým medziročne znížil o 4,1 % na 39,3 %.
Pôvodný mohutný rast predaja áut v Číne kulminoval v roku 2009, keď jeho tempo dosiahlo vyše 40 %. Odvtedy zaznamenáva spomaľovanie. Dôvodom je pomalšie tempo rastu ekonomiky.
Minulý rok dosiahol rast ekonomiky 7,7 %, teda rovnaké tempo ako v roku 2012, čo bol najpomalší rast hospodárstva od roku 1999. Tento rok si čínska vláda stanovila cieľ rastu na úrovni 7,5 %, pričom niektorí ekonómovia sa obávajú, že ani toto tempo sa jej nemusí podariť dosiahnuť.