MOUNTAIN VIEW. Hospodárske výsledky internetového koncernu Google za 1. štvrťrok sklamali očakávania trhu. Dôvodom je pokles cien internetovej reklamy a zvýšenie výdavkov na nových zamestnancov a nové projekty. Informovali o tom agentúry AP a DPA.
Akcia Google sa v stredu (16.4.) po zverejnení výsledkov v poburzovom obchodovaní najprv dočasne prepadla takmer o 6 %. Neskôr zmazala časť strát a pohybovala v mínuse len okolo 3,4 %.
Americká spoločnosť v prvých troch mesiacoch 2014 zarobila 3,45 miliardy USD (2,5 miliardy eur) alebo 5,04 USD na akciu, čo je o 3 % viac ako v rovnakom období vlani.
Príchod mobilov
Bez započítania jednorazových položiek zisk na akciu predstavoval 6,27 USD, pričom analytici očakávali až 6,36 USD. Tržby sa zvýšili o 19 % na 15,4 miliardy USD. Bez započítania provízií za reklamu tržby dosiahli 12,2 miliardy USD, čo je približne o 200 miliónov USD menej, než očakávali analytici.
Google zostáva veľmi úspešnou spoločnosťou. Podobne ako konkurencia sa však musí prispôsobiť trendu, ktorým je presun od osobných počítačov (PC) k inteligentným telefónom a tabletom. To znižuje príjmy koncernu z reklamy, pretože jej predajcovia nie sú ochotní zaplatiť rovnakú sumu, keď sa zákazníkom zobrazuje na menších mobilných zariadeniach ako v prípade PC.
Cena reklamy klesá
Priemerná cena reklamy klesla o 9 %. Bolo to už jej štvrté kvartálne zníženie po sebe. Samotná online reklama však zažíva boom. Google v uplynulom kvartáli zaznamenal 26-% nárast platených klikov.
Divízia mobilných telefónov Motorola, ktorú Google predáva čínskemu výrobcovi počítačov Lenovo, zaznamenala stratu takmer 200 miliónov USD.