NEW YORK. Americká nápojová spoločnosť PepsiCo zaznamenala v 1. štvrťroku výraznejší zisk než očakávali trhy, pod čo sa na jednej strane podpísalo zníženie nákladov a na druhej zvýšenie predaja slaného pečiva. Informovala o tom agentúra AP.
Firma dnes oznámila, že predaj jej slaného pečiva vzrástol za prvé tri mesiace vo svete medziročne o 2 %. Predaj nápojov dosiahol približne rovnaký objem ako v 1. štvrťroku 2013.
Čo sa týka kľúčového severoamerického trhu, predaj nápojov sa tiež udržal na stabilnej úrovni. Objem sýtených nápojov síce o 1 % klesol, no tento pokles bol vykompenzovaný rastom predaja nesýtených nápojov. Severoamerická divízia slaného pečiva Frito Lay zaznamenala rast o 3 %.
V Európe zaznamenali rast obe divízie, a to v obidvoch prípadoch o 3 %. Čo sa týka predaja na trhu zahrňujúcom Áziu, Blízky východ a Afriku, tržby ťahal najmä rast predaja slaného pečiva.
Zisk PepsiCo za 1. kvartál dosiahol 1,22 miliardy USD (881,50 milióna eur), čo na akciu predstavuje 79 centov. Pre porovnanie, v 1. štvrťroku 2013 dosiahla spoločnosť zisk 1,08 miliardy USD (69 centov/akcia). V medziročnom porovnaní to znamená rast takmer o 13 %.
Bez započítania jednorazových položiek zaznamenala firma zisk na akciu vo výške 83 centov, zatiaľ čo analytici predpokladali tento zisk na úrovni 75 centov. Tržby sa zvýšili na 12,62 miliardy USD, pričom analytici predpokladali tržby na úrovni 12,39 miliardy USD.