PARÍŽ. Francúzsky výrobca alkoholických nápojov Rémy Cointreau predpokladá, že jeho prevádzkový zisk za skončený obchodný rok 2013/2014 zaznamená pokles o 35 až 40 percent.
Dôvodom je prudké zníženie dopytu po alkoholických nápojoch v Číne potom, ako tamojšia vláda v snahe obmedziť korupciu zakázala nákupy drahých darov v štátnej správe. To sa následne odrazilo aj na predaji prémiového alkoholu.
Informovala o tom stanica BBC.
Výrobca koňakov Rémy Martin a pomarančového likéru Cointreau oznámil, že predaj koňaku klesol v poslednom štvrťroku o 32 % po 30-% poklese predaja v 3. štvrťroku. Tržby z predaja za celý obchodný rok 2013/2014, ktorý sa skončil 31. marca, klesli o 13,5 % na 1,03 miliardy eur. Výsledky v oblasti zisku zverejňuje spoločnosť neskôr.
Firma vo vyhlásení k prognóze zisku uviedla, že "výsledky v skončenom obchodnom roku zasiahla kampaň čínskej vlády proti nákupu drahých darov, čo sa negatívne odrazilo na spotrebe prémiového alkoholu".
Podobný problém ako Rémy Cointreau zaznamenali aj ďalší svetoví producenti alkoholických nápojov ako Diageo a Pernod Ricard.