BRATISLAVA. Nákupy cez internet nás lákajú čoraz viac. Ich obľuba súvisí aj s dobrou dostupnosťou internetového pripojenia domácností. Za minulý rok sa cez internet realizoval každý štvrtý nákup.
Na tento trend sa snažia reagovať predajcovia, ktorí ponúkajú tovar cez internet a v kamenných predajniach. Čoraz častejšie približujú ceny v obchode aj na webe.
Aby neplietli ľudí
Tento týždeň vyrovnal ceny pri kúpe cez internet a v obchodoch Electro World.
„Očakávame, že tým ešte viac povzbudíme nákupný záujem zákazníkov a upevníme našu pozíciu na trhu,“ vraví Libor Bauer, riaditeľ predaja Electro World pre Česko a Slovensko.
Jednotné ceny v kamenných obchodoch a na internete pritom nie sú novinkou.
((anketa)) „Viac obchodov na Slovensku zvolilo stratégiu rovnakých cien, aby neplietli zákazníkov,“ hovorí riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektronický predaj Jozef Dvorský.
Euronics začal ceny zjednocovať asi pred dvoma rokmi.
„Od minulého roka sú ceny úplne rovnaké,“ hovorí Ondrej Majtán z tohto reťazca. Totožné ceny sa týkajú celej ponuky elektra, počítačov, nábytku a záhradnej techniky.
Už od roku 2011 má jednotné ceny v predajných kanáloch reťazec Datart. Internetový obchod vnímajú podľa Jany Choroušovej ako súčasť siete predajní.
Rovnakú sumu platia spotrebitelia pri kúpe obuvi a doplnkov v obchode a na webe aj v sieti Deichman, ktorá rozbehla predaj cez internet až po otvorení kamenných obchodov.
„Už od začatia online predaja ponúkame kompletný sortiment obuvi za rovnaké ceny ako v kamenných obchodoch,“ hovorí marketingový riaditeľ Radovan Fojt.