FRANKFURT. Nemecký výrobca luxusných áut BMW v prvom kvartáli zvýšil svoj prevádzkový zisk v medziročnom porovnaní o 2,6 % na 2,09 mld. eur.
Zisk mierne prekonal očakávania analytikov, ktorí ho v prieskume agentúry Reuters prognózovali na úrovni 2,05 mld. eur.
Spoločnosť v utorok informovala, že predaje značiek BMW, Mini Rolls-Royce v prvom kvartáli posilnili o 8,7 %, keď v Číne skupina zaznamenala nárast až o 25 %.
Prevádzkovú maržu EBIT, ktorá sa považuje za najlepšie porovnávacie kritérium ziskovosti v segmente luxusných áut, mala BMW v prvom kvartáli na úrovni 9,5 %.
Hlavní konkurenti Audi a Mercedes-Benz vykázali v rovnakom období ziskové marže 10,1 %, resp. 7 %.
Automobilka so sídlom v Mníchove uviedla, že tento roka chce predať aspoň 2 mil. áut potom, čo vlani dodal zákazníkom rekordných 1,96 mil. vozidiel značiek Mini, Rolls Royce a BMW.
Firma však varovala, že na predaje v Európe môže negatívne vplývať politická a ekonomická neistota. Skupina zopakovala, že po zisku pred zdanením 7,91 mld. eur v roku 2013 očakáva jeho ďalší výrazný nárast v tomto roku.