LONDÝN. Americká reklamná spoločnosť Omnicom Group a jej francúzsky konkurent Publicis Groupe zrušili plánované zlúčenie oboch firiem.
Fúziou mala vzniknúť najväčšia reklamná skupina na svete s trhovou hodnotou 35 miliárd USD. Spoločnosti vo štvrtok uviedli, že transakciu sa rozhodli odvolať, keď jej dokončeniu v rozumnom časovom horizonte bránili aj veľké rozdiely vo firemných kultúrach.
Na fúzii sa firmy pôvodne dohodli v júli minulého roka. Omnicon je v súčasnosti druhou najväčšou reklamnou agentúrou na svete za firmou WPP, francúzskej Publicis patrí tretia priečka.
Podľa zdroja blízkeho spoločnosti Publicis sa firmy nedokázali dohodnúť na poste spoločného finančného riaditeľa zodpovedného za fúziu. Hlavným sporným bodom bolo, či si zlúčená firma osvojí centralizovanú štruktúru Publicisu alebo voľnejší prístup, ktorý uplatňuje v rámci svojej skupiny Omnicom.
Firmy Omnicom a Publicis pôsobia prostredníctvom viacerých spoločností aj na slovenskom reklamnom a mediálnom trhu. Do skupiny Publicis patria agentúry MUW Saatchi & Saatchi, Wiktor Leo Burnett, Effectivity, ZenithOptimedia a Starmedia Co Slovakia. Skupinu Omnicom na Slovensku zastupujú agentúry Mark BBDO, DDB a OMD.