SME

Na štátnom veľtrhu práce sa práca príliš nehľadala

Z takmer 40­-tisíc ľudí, ktorí prišli na JobExpo, iba malá časť skutočne hľadala zamestnanie.

Na veľtrhu JobExpo ponúkali domáce a zahraničné firmy vyše 10-tisíc miest.Na veľtrhu JobExpo ponúkali domáce a zahraničné firmy vyše 10-tisíc miest. (Zdroj: TASR)

Z takmer 40-­tisíc ľudí, ktorí prišli na JobExpo, iba malá časť skutočne hľadala zamestnanie. Na propagáciu veľtrhu štát minul 80-­tisíc eur, najmä z eurofondov.

BRATISLAVA. Iba 1 200 ľudí si prišlo reálne hľadať prácu na dvojdňový veľtrh práce JobExpo, ktorý štát zorganizoval koncom apríla v Nitre.

Povedal to v relácii RTVS O 5 minút 12 premiér Robert Fico a pripomenul, že na Slovensku je nezamestnaných vyše 400-­tisíc ľudí.

Na veľtrh v tomto roku prišlo podľa organizátorov asi 37-­tisíc ľudí, teda asi o desaťtisíc viac ako vlani. Ako presne štát rátal, kto bol skutočný záujemca a kto sa len prišiel pozrieť či inšpirovať pre budúcnosť, nie je jasné.

SkryťVypnúť reklamu

Vyberali cez tender

Ústredie práce v tomto roku veľtrhu zabezpečilo aj kampaň v médiách. Bola financovaná najmä z eurofondov a vyšla na takmer 80-­tisíc eur.

Ústredie práce tvrdí, že médiá vybrali vo verejnom obstarávaní. Väčšinu z peňazí na mediálnu kampaň získala televízia Markíza za odvysielanie 90 polminútových šotov.

Denníku Pravda Ústredie práce vyplatilo 17-­tisíc eur za šesť polstranových inzerátov.Z takmer 40-­tisíc ľudí, ktorí prišli na JobExpo, iba malá časť skutočne hľadala zamestnanie. Na propagáciu veľtrhu štát minul 80-­tisíc eur, najmä z eurofondov.

Nemuseli sme ich minúť

Ústredie práce k investícii do reklamnej kampane poznamenalo, že chceli krátko pred veľtrhom zasiahnuť širokú skupinu ľudí s rôznym vzdelaním či vekom.

SkryťVypnúť reklamu

Dôvod, prečo sa štát rozhodol urobiť kampaň v médiách vraj nespočíval v tom, že by nám eurofondy mohli v prípade ich nevyčerpania prepadnúť. „Netreba ich minúť, nie je to povinné,” reagovala Jana Lukáčová z Ústredia práce.

Mesiac pred štátom zorganizoval svoj veľtrh práce aj portál Profesia.sk. Do kampane síce peniaze investoval tiež, avšak ani nie polovicu z toho, čo štát. Prilákal spolu asi 20-­tisíc návštevníkov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  3. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  4. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  7. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  8. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  1. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  4. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  5. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  6. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Precvičte si mozog s Tréningom pamäti. Predplatné sa oplatí
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 18 199
  2. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 10 429
  3. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 8 130
  4. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 468
  5. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 130
  6. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 054
  7. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 4 519
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 312
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Sú podozrenia na reexport liekov, teda ich presun do zahraničia za výhodnejšiu cenu.


SITA
Ilustračné foto.

Štúdia poukazuje aj na zvýšenie energetickej nezávislosti krajín.


TASR 1

Začiatkom pracovného týždňa zvyčajne prebiehajú porady a mítingy.


TASR 1
Ilustračná snímka.

Bánovská textilka Eterna po troch desaťročiach skrachovala.


  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 189 907
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 9 457
  3. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 7 512
  4. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 6 935
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 6 182
  6. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 5 630
  7. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 421
  8. Miroslav Ferkl: Jaro na Hrad 3 515
  1. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  3. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  4. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  5. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  6. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  7. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  8. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
SkryťZatvoriť reklamu