Z takmer 40-tisíc ľudí, ktorí prišli na JobExpo, iba malá časť skutočne hľadala zamestnanie. Na propagáciu veľtrhu štát minul 80-tisíc eur, najmä z eurofondov.
BRATISLAVA. Iba 1 200 ľudí si prišlo reálne hľadať prácu na dvojdňový veľtrh práce JobExpo, ktorý štát zorganizoval koncom apríla v Nitre.
Povedal to v relácii RTVS O 5 minút 12 premiér Robert Fico a pripomenul, že na Slovensku je nezamestnaných vyše 400-tisíc ľudí.
Na veľtrh v tomto roku prišlo podľa organizátorov asi 37-tisíc ľudí, teda asi o desaťtisíc viac ako vlani. Ako presne štát rátal, kto bol skutočný záujemca a kto sa len prišiel pozrieť či inšpirovať pre budúcnosť, nie je jasné.
Vyberali cez tender
Ústredie práce v tomto roku veľtrhu zabezpečilo aj kampaň v médiách. Bola financovaná najmä z eurofondov a vyšla na takmer 80-tisíc eur.
Ústredie práce tvrdí, že médiá vybrali vo verejnom obstarávaní. Väčšinu z peňazí na mediálnu kampaň získala televízia Markíza za odvysielanie 90 polminútových šotov.
Denníku Pravda Ústredie práce vyplatilo 17-tisíc eur za šesť polstranových inzerátov.Z takmer 40-tisíc ľudí, ktorí prišli na JobExpo, iba malá časť skutočne hľadala zamestnanie. Na propagáciu veľtrhu štát minul 80-tisíc eur, najmä z eurofondov.
Nemuseli sme ich minúť
Ústredie práce k investícii do reklamnej kampane poznamenalo, že chceli krátko pred veľtrhom zasiahnuť širokú skupinu ľudí s rôznym vzdelaním či vekom.
Dôvod, prečo sa štát rozhodol urobiť kampaň v médiách vraj nespočíval v tom, že by nám eurofondy mohli v prípade ich nevyčerpania prepadnúť. „Netreba ich minúť, nie je to povinné,” reagovala Jana Lukáčová z Ústredia práce.
Mesiac pred štátom zorganizoval svoj veľtrh práce aj portál Profesia.sk. Do kampane síce peniaze investoval tiež, avšak ani nie polovicu z toho, čo štát. Prilákal spolu asi 20-tisíc návštevníkov.