Prevádzkový zisk skupiny medziročne vzrástol z 532 tis. eur na takmer 1,4 mil. eur.
BRATISLAVA. Výrobca nealkoholických nápojov, skupina Kofola, eviduje v prvom kvartáli tohto roka nižšie tržby.
Oproti tomu istému obdobiu vlaňajška poklesli o štyri percentá na 47,7 mil. eur. Ako ďalej skupina informovala, hrubá marža medziročne narástla o 9,2 % na 15,5 mil. eur. Zvýšil sa aj prevádzkový zisk (EBIT), a to z 532 tis. eur na takmer 1,4 mil. eur.
Medziročný pokles predaja pripisuje Kofola zmene spotrebiteľských nálad a zníženému dopytu po nápojoch na jednotlivých trhoch.
Na druhej strane však konštatuje, že z hľadiska tržieb je jednotkou v Česku i na Slovensku. Podľa generálneho riaditeľa Kofola Jannisa Samarasa je situácia na trhu naďalej nepriaznivá, zmenu nepredpokladá.
"Neočakávame, že by sa podmienky na trhu nejako zásadne zmenili, naša stratégia preto zostáva naďalej rovnaká - inovovať a hľadať ďalšie príležitosti k rastu," uviedol Samaras.
Skupina má v pláne rásť, záujem prejavila o kúpu slovinskej spoločnosti Radenska d.d., ktorá vyrába minerálnu vodu pod rovnakým označením.
Počas prvých troch mesiacov tohto roka sa zároveň pripravovala aj na nadchádzajúcu letnú sezónu, investovala do niekoľkých produktov.
Pribudnúť majú nové príchute i formáty. Skupina tiež pripomína, že nedávnou akvizíciou spoločnosti Mangaloo a jej 17 barov s čerstvými šťavami sa stala najväčším prevádzkovateľom fresh barov v strednej Európe.
Skupina Kofola pôsobí v oblasti výroby nealkoholických nápojov. V Slovenskej republike rozvíja svoje aktivity od roku 1998 a v roku 2002 otvorila výrobný závod v Rajeckej Lesnej.
Celkovo spoločnosť na Slovensku zamestnáva viac ako 400 zamestnancov. Skupina Kofola má sedem výrobných závodov na štyroch trhoch strednej a východnej Európy. Celkovo zamestnáva 2 142 ľudí.