BRATISLAVA. Holandská spoločnosť Heineken bude od júna na našom trhu predávať svoju pôvodnú značku piva v menšom zálohovanom balení. Z pollitrových prejde na štvordecové sklené fľaše.
„Naším zámerom je sprístupniť značku Heineken širšej skupine konzumentov,“ vysvetľuje tento krok Hana Šimková, manažérka korporátnych vzťahov firmy.
Na predaji koncernu u nás sa podľa nej značka Heineken podieľa iba 1,3 percenta.
Cena sa primerane zníži
Značka Heineken patrí na slovenskom trhu k najdrahším dvanásťstupňovým pivám. Tesco napríklad predávalo pollitrovú fľašu za 94 centov, v akcii za 69 centov.
Fľaša s menším objemom bude mať podľa Šimkovej aj primerane nižšiu cenu. Cena za liter piva sa nemá meniť.
Heineken na Slovensku vlastní niekoľko značiek a má tu takmer polovičný trhový podiel.
Vyrába vo svojom najväčšom pivovare v Hurbanove, menšie závody v Martine, Nitre či Rimavskej Sobote pred rokmi zatvoril.
Priveľké pivo naraz
Holandský koncern predstavil štvordecovú fľašu piva Heineken už vlani v Česku. Hovorí o dobrých skúsenostiach, rovnaké balenie zaviedol aj v Nemecku, Chorvátsku či v Srbsku.
Pre mnohých zákazníkov je totiž priveľa vypiť pol litra piva naraz, stačí im aj menšie množstvo.
Napriek tomu zatiaľ Heineken neplánuje zmenšiť objem fľaše pri iných značkách piva na Slovensku.
Čiastočne to urobil iba v roku 2001, keď zaviedol tretinkové balenie piva Zlatý bažant so špeciálnym otočným uzáverom.
Je určené najmä pre gastronómiu, z celkového predaja Heinekenu tvorí jedno percento. Neskôr v takomto balení začal predávať aj radler.