Ak si chcete cez internet či telefón uzatvoriť cestovné poistenie, či poistiť domácnosť, nie je to nič zložité. Niektoré poisťovne s novými kanálmi predaja len začínajú, iné s nimi pracujú už niekoľko rokov.
Čísla idú hore
„Trendy v oblasti online poistenia pozorne sledujeme a v ostatných dvoch až troch rokoch rastie počet klientov, ktorí vstupujú na naše webové stránky cez mobilné zariadenia, ako sú smartfóny a tablety,“ hovorí Marek Kopča, riaditeľ priameho predaja Union poisťovne.
Dodáva, že záujem Slovákov o online poistenie rastie pomerne dramaticky. „Vlani bola každá 4. zmluva cestovného poistenia a povinného zmluvného poistenia uzatvorená na diaľku cez internet, mobil alebo telefón,“ hovorí o situácii v Unione.
Budúcnosť v poisťovníctve prinesie určite aj u nás vyššie využívanie moderných technológií, cez ktoré bude možné služby poisťovní využívať, myslí si Lucia Makayová z Generali poisťovne.
Okrem predaja cez priame distribučné kanály bude v poisťovníctve vznikať aj množstvo služieb v oblasti hlásenia poistných udalostí a iného servisu, a teda pracovať sa zač〜ne aj na internetovom poisťovníctve podobnom bankovníctvu.
Život zatiaľ nie
Momentálne si cez internet či cez mobil uzatvoríte najmä štyri poistky – cestovnú, poistenie auta, majetku a úrazové poistenie.
Na trhu sa online poistenie ponúka už 13 rokov, začínalo sa s cestovnými poistkami.
Zatiaľ poslednou poisťovňou, ktorá začala ponúkať poistenie cez internet, je Aegon. Tiež si zvolila neživotné poistenie. „Práve poistenie majetku je prvým produktom, ktorý sme sa rozhodli ponúkať formou online predaja. Poistenie bývania je jednoduché a ľahko zrozumiteľné, neovplyvňuje ho toľko individuálnych faktorov, ako je to pri životnom poistení,“ hovorí Ján Ďurech z marketingového oddelenia poisťovne.
S ponúkaním životného poistenia cez internet sa do budúcnosti veľmi neráta, dôvodov je viac. „Kompletné životné poistenie je komplikované a stretnutie s poradcom je naozaj dôležité,“ vysvetľuje Karel Žyla z AXA poisťovne. Treba spraviť analýzu potrieb, dôležité je aj produkt vysvetliť. Často ide o zmluvu na dlhé obdobie (napríklad na 20 rokov alebo do dôchodkového veku), takže je dôležité vybrať si správny produkt aj poisťovňu, pretože zrušenie zmluvy pred koncom poistného obdobia je často nevýhodné, na rozdiel od neživotného poistenia, kde ide o rozhodnutie napr. na jeden rok (pri dome, aute), resp. niekoľko dní (pri cestovnej poistke).
Pri životnom poistení však budú technológie ako videochat či používanie obrazovky s operátorom call centra zohrávať stále väčšiu úlohu.
Výhody online poistenia
- Internet nemá otváracie hodiny.
- Nemusíte hľadať parkovacie miesto, čakať v rade alebo počúvať to, čo si poradca myslí, že je pre vás najlepšie.
- Zapnete notebook alebo mobil, nezáleží, či je ráno, obed, alebo polnoc.
- Môžete sa sami rozhodnúť, či sa poistíte okamžite, alebo až na druhý deň, keď získate o poistení viac informácií alebo si ho porovnáte vo viacerých poisťovniach.
- Pri online poistení nie sú žiadne papierovačky, všetky dokumenty získate v elektronickej podobe, platiť môžete kartou, cez internetbanking, QR kód alebo tak, ako vám to vyhovuje.
- Online poistenie môže byť cenovo výhodnejšie.
Zdroj: Union poisťovňa