Obchodný reťazec zo Slovenska plánuje vybudovať vedúce postavenie v strednej Európe. Predbiehajú ho však internetoví hráči.
BRATISLAVA. Slovenskému lídrovi trhu so spotrebnou elektrotechnikou Nay sa po rokoch podarila expanzia na český trh. Dnes ohlásil kúpu konkurenčnej spoločnosti ElectroWorld na Slovensku a v Českej republike od britského Dixons Retail.
Získa ňou všetkých 22 predajní reťazca v Českej republike od Karlových Varov po Ostravu i štyri na Slovensku – dve v Bratislave a po jednej v Prešove a Košiciach.
Nay tak bude mať popri 22 obchodoch v Česku aj 35 na Slovensku, kde si posilní svoju pozíciu lídra s podielom zhruba 15 percent.
Podľa informácií spoločnosti sa stane jasným lídrom aj v segmente kamenných predajní v celom česko-slovenskom priestore.
Pri plánovanom ročnom obrate približne 300 miliónov eur približne zdvojnásobí svoj obrat. ElectroWorld vlani predal tovar za takmer 160 miliónov eur a vytvoril stratu 6,9 milióna eur.
Podiel klesá, straty pribúdajú
Akvizícia by sa mala uzavrieť v priebehu leta, pričom firmy by sa mali finančne vyrovnať do troch rokov. Obchod ešte potrebuje súhlas protiminopolných orgánov.
Tie by však nemali namietať, keďže na trhu sú ďalší hráči Datart, či franšízové siete Euronics, Planeo alebo Okay. Významnú časť obratu pokrývajú aj internetové obchody.
Podiel Nay klesá, za niekoľko rokov sa znížil z 25 na 15 percent. Jeho internetový konkurent Alza napríklad vlani predal za 334 miliónov eur s 20-percentným medziročným rastom.