Nové regionálne vlaky sa nezmestia na staršie nástupištia, musia ich zrekonštruovať.
PARÍŽ. Francúzska železničná spoločnosť SNCF objednala pre svoju rozširujúcu sa sieť regionálnych spojov dvetisíc vlakov, ktoré sú však príliš široké pre nástupištia na mnohých staniciach.
Informovala o tom agentúra Reuters s odvolaní sa na oznámenie štátnej spoločnosti Réseau Ferré de France (RFF), ktorý má na starosti železničnú sieť vo Francúzsku.
Prerábajú stanice
Hovorca RFF Christophe Piednoël potvrdil chybnú objednávku vlakov zo strany železničného dopravcu SNCF, na ktorú ako prvý vo svojom aktuálnom vydaní upozornil satirický týždenník Le Canard enchaîné.
"Problém sme zistili trochu neskoro, čo uznávame a prijímame za to zodpovednosť," povedal v utorok Piednoël pre rozhlasovú stanicu France Info.
Na stovkách nástupíšť po celom Francúzsku z dôvodu objednávky nových vozňov už začali rekonštrukčné práce.
Kritizujú reformu
Nedorozumenie nastalo na strane RFF, ktorá poskytla železničnej spoločnosti SNCF nesprávne údaje o rozmere nástupíšť.
Správa tratí odovzdala iba údaje o nástupištiach vybudovaných v ostatných 30 rokoch, pričom ignorovala väčšinu z 1200 nástupíšť vybudovaných pred vyše polstoročím.
Rekonštrukčné práce si vyžiadali zatiaľ náklady vo sume 80 miliónov eur, táto suma však nie je konečná, upozornil Le Canrad enchaîné.
Minister dopravy Frédéric Cuvillier sa v tejto súvislosti posťažoval na "absurdnosť železničného systému" reformovaného predošlou vládou v roku 1997, ktorá oddelila štátneho správcu koľají od štátnej železničnej spoločnosti.