BRATISLAVA. Väčšina zamestnávateľov si nových uchádzačov o prácu prezrie na internete. Portál Business Insider prišiel so zoznamom štyroch vecí, ktoré si firmy o nich zisťujú.
1.Ako vyzeráte
Každý zamestnávateľ chce vedieť, ako uchádzač vyzerá. Ide však najmä o to, aký typ fotografií má na internete.
Ak sa uchádzate o prácu, mali by ste sa preto uistiť, že máte na webe profesionálne fotky. Nejde však o to, aby boli z profesionálneho štúdia, ale skôr o to, aby ste na nich vyzerali ako profesionál.
2.On-line portfólio
Firmy chcú vedieť, aké vaše úspechy môžu nájsť na webe. Vďaka nim bude váš životopis dôveryhodnejší.
3.Veľkosť digitálnej stopy
Zamestnávateľ chce vedieť, ako sa uchádzač na webe prezentuje, ako komunikuje s ostatnými. Business Insider píše, že je dôležité prihlásiť sa aj na sieť LinkedIn, ktorú zamestnávatelia často pri nábore nových ľudí používajú.
4.Charakter a správanie
Okrem toho, aké sú vaše úspechy a pracovné skúsenosti, chcú firmy vedieť aj to, či by ste zapadli do kolektívu. Napríklad sa pozerajú na to, aké články či iné veci zdieľate na sociálnych sieťach. Skontrolujú aj to, či vás neohovára bývalý zamestnávateľ alebo kolegovia.
Ak si chcete overiť, čo všetko zamestnávateľ uvidí pri vyhľadávaní, skúste použiť režim súkromného prehliadania, alebo sa aspoň odhlásiť zo svojho účtu na Googli.
Kým ste prihlásení, vyhľadávač upravuje výsledky napríklad podľa vašej histórie prehliadania. Zamestnávateľ pravdepodobne uvidí výsledky podobné tým, ktoré sa vám ukážu po odhlásení alebo pri vyhľadávaní v režime súkromného prehliadania vášho browseru.