SME

Firma Milana Fiľa sa stiahla z privatizácie vagónov

Štát čaká, že na predaji akcií dcérskej firmy zarobí asi 200 miliónov eur. Jeden zo záujemcov o ne je už mimo hry.

Premiér Robert Fico a Milan Fiľo.Premiér Robert Fico a Milan Fiľo. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Štátny nákladný železničný prepravca Cargo hľadá spôsob, ako sa dostať zo stámiliónových dlhov. Jeho manažéri našli riešenie v predaji väčšinového podielu v dcérskej firme Cargo Wagon, na ktorú prejdú vagóny.

Súkromníka, ktorý firme cez túto transakciu zlepší bilanciu asi o 200 miliónov eur, chce nájsť Cargo do konca mája. Tento obchod láka niekoľko záujemcov, ktorí si od Carga vypýtali informačné memorandum.

Problém s úvermi?

Od pondelka je však o jedného potenciálneho prevádzkovateľa vagónov menej. Ponuku na kúpu podielov v dcérskej firme Cargo Wagon napokon nepredloží konzorcium Ecoinvestu podnikateľa Milana Fiľa spájaného so Smerom a francúzskeho Touax Rail.

SkryťVypnúť reklamu

„Konzorcium oceňuje profesionálny prístup zástupcov slovenského Carga počas rozhovorov, ale po dôkladnom posúdení tohto projektu sa rozhodlo nepodať ponuku na kúpu podielu v spoločnosti Cargo Wagon,“ povedal zástupca konzorcia Ľubomír Čech. Prečo sa firmy rozhodli tak, ako sa rozhodli, však už nespresnili.

Neoficiálne sa špekuluje, že súkromníci môžu mať problém získať na takúto akciu úvery od bánk.

Táto možnosť je vraj otvorená len pre Slovenskú plavbu a prístavy, ktorá má mať záujem o vstup do dcérskej firmy štátneho prepravcu.

Aj to len s tým, že by banka, ktorá jej transakciu bude financovať, dostala prednostne splatené úvery, ktoré si od nej požičalo štátne Cargo.

Jedna z možností, ktorá sa spomína, je, že by sa Slovenská plavba a prístavy mohla neoficiálne s niekým spojiť, mohol by to byť aj niekto z bývalých záujemcov.

SkryťVypnúť reklamu

V hre o vstup do dcérskej firmy je ešte napríklad švajčiarska firma AAE či francúzske Nacco. No nie je isté, či predložia ponuky.

Spätný prenájom

Víťaz tendra by mal istotu, že počas ďalších ôsmich rokov zarobí asi 240 miliónov eur. Cargo si totiž bude od svojej dcérskej firmy v područí súkromníka prenajímať asi 8200 vagónov, ktoré potrebuje. Spolu však prejde na Cargo Wagon vyše 12­-tisíc vozňov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  3. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  5. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  1. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  4. Precvičte si mozog s Tréningom pamäti. Predplatné sa oplatí
  5. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  6. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  8. Hrady, zámky a zoologické záhrady. 100 tipov na výlety v Česku
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 25 697
  2. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 12 983
  3. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 7 918
  4. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 274
  5. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 7 175
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 4 890
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 4 029
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 3 956
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 188 226
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 287
  3. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 7 406
  4. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 6 860
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 5 459
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 5 287
  7. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 225
  8. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 4 173
  1. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  3. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  4. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  5. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  6. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  7. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  8. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
SkryťZatvoriť reklamu