PRAHA, BRATISLAVA. Sklená dvojdecová fľaša Coca-Coly sa zo slovenských a českých reštaurácií a barov vytratí.
Zákazníci, ktorí majú v obľube tento nápoj, si ho budú môcť dopriať už len vo väčšom tretinkovom balení.
Informoval o tom portál idnes.cz.
Miesto pre povinné údaje
Riaditeľ pre vonkajšie vzťahy spoločnosti Coca-Cola HBC ČR/SR Milan Luzum odôvodnil stiahnutie malého balenia fliaš s vystúpeným nápisom technickými dôvodmi.
Tvrdí, že nápojový koncern sa musí prispôsobiť európskej obalovej legislatíve o poskytovaní informácií spotrebiteľom.
"Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady EÚ zavádza povinné označovanie výživových údajov a minimálnu veľkosť písma, " citoval Luzuma portál idnes.cz.
Tieto povinnosti sa však podľa neho nedajú na uvedených dvojdecových obaloch fliaš bez papierovej etikety zabezpečiť.
"Z týchto dôvodov sme nútení tradičné dvojdecové ikonické fľaše vyradiť z obehu," dodal Luzum.
Reťazec Metro Cash & Carry, ktorý sa špecializuje aj na predaj tovaru pre reštaurácie a iné gastronomické zariadenia potvrdil, že už na našom trhu končí s predajom dvojdecových sklených fliaš Coca-Coly.
"Posledné sme dostali začiatkom mája," povedal pre SME hovorca reťazca Martin Jaroš.
Riaditeľ pre vonkajšie vzťahy Coca-Cola HBC na Slovensku Marian Pavelka potvrdil, že predaj typických sklenených fľašiek ukončili ešte 30. apríla. Keď sa s nimi ešte stretne v reštauráciách, ide už len o dopredaj.
„Na Slovenskom i českom trhu zostávajú sklenené vratné obaly menších objemov u iných kategórií nápojov, napríklad pri ovocných štiav, kde je papierová etika dostatočne veľká,“ dodal Pavelka.
Nanovo určia cenu?
Nová legislatíva v oblasti označovania, ktorá prišla z Bruselu, prinesie viacero obmedzení sortimentu potravín, ktoré sa ponúkajú spotrebiteľov, tvrdí prezident Potravinárskej komory Slovenska Daniel Poturnay.
"Je na zváženie, či zákazník v gastronomických zariadeniach potrebuje v označení spotrebiteľsky baleného výrobku aj výživové hodnoty. Paradoxne k tejto požiadavke totiž treba uviesť, že o podávaných jedlách nedostáva informácie takmer žiadne," dodal Poturnay.
Analytik obchodu Ľubomír Drahovský nevylučuje, že nové povinné informácie v Bruselom určenej veľkosti písma na etiketách môžu byť podporným argumentom pre ukončenie predaja dvojdecových fliaš Coca-Coly.
Myslí si však, že hlavným dôvodom koncernu pre zmenu je snaha nanovo zadefinovať cenu tohto obľúbeného nápoja.
Fľaša s tradíciou
Dvojdecové sklené fľaše Coca-Coly sa v našich reštauráciách, kaviarňach a baroch objavili v roku 2007.
Nahradili väčšie, štvrťlitrové balenia tohto nápoja, ktoré sa v podnikoch ponúkali tiež s sklených fľašiach.
Nápojový koncern obhajoval nahradenie väčšej fľaše menšou tým, že dvojdecová kontúrovaná fľaša má vyše 90-ročnú tradíciu a považuje sa za jeden z najosvedčenejších symbolov tejto značky.
"Teraz sa ukázalo, že dvojdecové balenie nebolo na našom trhu až tak úspešné," myslí si Drahovský.