BRATISLAVA. MP3 prehrávače, malé domáce spotrebiče, fotoaparáty aj príslušenstvo.
Tieto výrobky si najčastejšie zákazníci, ktorí využijú možnosť nákupu v e-shope Datartu, prevezmú na čerpacích staniciach Slovnaft.
Obe spoločnosti prišli s možnosťou osobného odberu tovaru objednaného elektronicky vlani v novembri.
Rozbiehali ho asi na stovke čerpacích staníc, ešte koncom minulého roka však túto službu rozšírili na všetkých 211 čerpacích staníc Slovnaft.
Medzi regiónmi sú rozdiely
Hovorca Slovnaftu Anton Molnár tvrdí, že objednávky prevzaté na čerpacích staniciach Slovnaftu tvoria asi sedem percent všetkých e-shopových zásielok Datartu na Slovensku.
„Každý mesiac ide rádovo o stovky objednávok a zákazníkov,“ dodal.
Hoci Slovnaft umožňuje túto službu na celom Slovensku, v záujme o ňu sú medzi regiónmi rozdiely.
„Najviac odberov je v Bratislave a v oblastiach, kde Datart nemá svoje predajne, napríklad v Levoči,“ vraví Molnár.
Kým Levoča je príkladom lokality, kde nemá Datart svoj obchod, a preto si spotrebitelia preberajú objednaný tovar na čerpacej stanici, hlavné mesto Slovenska je iný prípad.
To, že v rebríčku preberania tovaru objednaného cez e-shop Bratislava figuruje, hoci má kamennú predajňu, vysvetľuje hovorkyňa Datartu Jana Choroušová tým, že na Bratislavčanov pripadá aj väčšina objednávok cez e-shop.
Zákazník si ho vyžiada
Datart sa rozhodol pre túto formu spolupráce aj preto, že má na Slovensku len jedenásť predajní. Veľká skupina spotrebiteľov pritom preferuje pri kúpe tovaru cez internet možnosť osobného odberu.
Spoluprácou so Slovnaftom sa tak reťazcu s elektronikou a domácimi spotrebičmi rozrástol počet možných výdajných miest na vyše dve stovky.
Zákazník si možnosť vyzdvihnutia tovaru na čerpacej stanici zvolí už pri objednávaní tovaru. Zároveň vyznačí adresu benzínky, na ktorú mu majú tovar na druhý deň doručiť.
Pri návšteve pumpy Slovnaftu si vyžiada tovar u obsluhy. Táto možnosť nezvyšuje cenu objednaného tovaru.