ŠTOKHOLM. Švédsky výrobca nákladných áut Volvo Group zaznamenal minulý mesiac medziročný rast predaja o 4 %, pod čo sa najviac podpísal vyšší dopyt po ľahkých úžitkových vozidlách. Informovali o tom agentúra Reuters a portál RTTNews.
Firma Volvo Group, ktorá je druhým najväčším výrobcom nákladných vozidiel na svete, predala v máji celkovo 17.410 áut.
Predaj ťažkých nákladných áut bol približne na rovnakej úrovni ako v máji predchádzajúceho roka, no výrazne vzrástol predaj ľahkých úžitkových vozidiel. Firma tak prekonala očakávania trhov, ktoré počítali s rastom predaja o 1,3 %.
Čo sa týka porovnania regiónov, najvýraznejšie sa pod rast predaja podpísali Ázia a Severná Amerika.
Predaj áut Volvo Group, ktorá okrem rovnomennej značky vlastní aj značky Renault Trucks, Mack, UD a Eicher, vzrástol v Ázii o 26 % a na trhu Severnej Ameriky o 13 %. Naopak, na trhu Južnej Ameriky jej predaj v máji 2014 klesol medziročne o 19 % a v Európe o 4 %.