Nový šéf vydavateľstva Hospodárskych novín VLADIMÍR MUŽÍK šéfoval Novému Času, neskôr riadil spravodajstvo na Nove. Dnes hľadá spôsob, ako na webe predať obsah HNiek aj bez Piana.
Môže sa v blízkom čase stať, že si už v trafike nekúpim Hospodárske noviny?
„Nie. Nech už otázka smeruje k tomu, či Hospodárky skončia s predajom v trafikách, alebo či skončia ako také, odpoveď je vždy – nie.“
HN-ky majú predaný náklad asi 12 200 kusov. Existuje kritická hranica, pri ktorej už hrozí zánik novín?
„Ja sa nechcem baviť o konci Hospodárskych novín. HN-ky budú pokračovať. V každom biznise máte kritickú hranicu, pri ktorej sa to vyplatí či nevyplatí. To je otázka, aké opatrenia prijmete, ako budete rozvíjať značku.“
V akej podobe teda u nás papierové noviny prežijú?
„Je zrejmé, že noviny sa už dnes stávajú trochu elitnejším tovarom, preto sa musia zamerať na elitnejšie a trochu majetnejšie skupiny. To neriešia len Hospodárske noviny, ale aj SME a ďalší. Asi nepríde génius, ktorý zdvihne predaj papierových novín, ak hovoríme o Európe či Amerike. V Ázii či Afrike náklady ešte trochu stúpať môžu, tam sa to dokonca aj deje. Musíte sa tomuto faktu prispôsobiť a rozvíjať svoju značku. Na tom budeme pracovať.“
Asi to nebude len o značke. O čom budú papierové noviny v budúcnosti písať?