BRATISLAVA. Pri kúpe niektorých výrobkov môžete dostať ako bonus darček zadarmo.
Niekedy je to káva či nápoj, ale k hodnotnejšiemu tovaru obchody pribalia aj veľké balenie pracieho prostriedku či menší spotrebič.
Čo však v prípade, že chcete tovar, ktorý ste riadne zaplatili, reklamovať a darček ste už spotrebovali, začali využívať alebo niekomu darovali? Môže si obchod pri reklamácii pýtať aj darček alebo peniaze zaň?
Hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová tvrdí, že darčeky slúžia na podporu predaja a ich problematika nie je upravená v právnych predpisoch.
„Občiansky zákonník za reklamáciu považuje uplatnenie zodpovednosti za chyby predanej veci,“ povedala Krkošová.
Nie všetko pýtajú naspäť
Pri reklamácii tovaru treba myslieť na to, že každý obchod má vlastný reklamačný poriadok.
Podľa toho, čo platí v reťazcoch predajní NAY, musí zákazník, ktorému uznali právo odstúpiť od zmluvy, vrátiť všetko, čo podľa zmluvy dostal, teda aj dar.
„V praxi však pristupujeme k prípadom individuálne,“ hovorí Ingrid Weintragerová z oddelenia reklamácií NAY.