SME

Váhostav mešká aj s diaľnicou pri Martine

Firma sa odvoláva na počasie, no dôvodom spomalenia mohli byť dlhy Širokého firmy menším dodávateľom.

Váhostav riadne neplatil  faktúry. Niektorí dodávatelia preto preň odmietali pracovať.Váhostav riadne neplatil faktúry. Niektorí dodávatelia preto preň odmietali pracovať. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Ďalšia diaľnica od Váhostavu mešká.

Agentúrny text sme o 19:43 nahradili článkom SME.

BRATISLAVA. V decembri tohto roka by mali jazdiť autá po vyše šestnástich nových kilometroch D1 pri Martine.

Nič z toho nebude. Váhostav ako hlavný dodávateľ diaľnice medzi Dubnou skalou a Turanmi žiada o posunutie termínu stavby za 138 miliónov eur. Žiadosť už posudzuje stavebný dozor.

Mešká aj inde

Váhostav

Kde mešká s výstavbou

D1 Dubná Skala – Turany

  • Dĺžka: 16,4 km.
  • Pôvodný termín dostavby: december 2014.
  • Možný nový termín zatiaľ nie je známy.
D1 Jánovce – Jablonov
  • I. etapa l Dĺžka: 9 km.
  • Pôvodný termín dostavby: júl 2014.
  • Nový termín nie je známy, rieši ho stavebný dozor, môže ísť o posun aj o rok.

SkryťVypnúť reklamu

Váhostav vysvetľuje, že pod požiadavku predĺžiť termín sa podpísalo počasie, najmä májové záplavy. Podobne argumentovala firma Juraja Širokého, keď požiadala aj o predĺženie výstavby deväťkilometrovej časti D1 pri Levoči.

Ide o časť diaľnice medzi Jánovcami a Jablonovom, ktorú firma stavia so spoločnosťou Bögl a Krýsl. Aj žiadosť o posunutie tohto termínu posudzuje stavebný dozor.

V tomto prípade je jasnejšie, o koľko by sa mohla výstavba posunúť. Namiesto toho, aby po nej autá jazdili už tento mesiac, sa tak môže stať možno až o rok.

Váhostav totiž žiada posun o šesť stavebných mesiacov, k čomu treba ešte prirátať najmä tie zimné, počas ktorých sa stavať nedá alebo len obmedzene.

Národná diaľničná spoločnosť pri tejto diaľnici videla za meškaním iné dôvody než počasie. Jej šéf Milan Gajdoš hovoril, že na stavbe pri Levoči chýbali kapacity.

SkryťVypnúť reklamu

To bude zrejme vidieť štát za meškaním aj v prípade martinskej diaľnice. Váhostav mal totiž problémy s vyplácaním dodávateľov a tí neboli ochotní posielať na ňu ľudí, kým ich nevyplatí.

Bude pokuta?

Národná diaľničná spoločnosť zatiaľ nehovorí o prípadných pokutách, ak by sa ukázalo, že za omeškanie môže dodávateľ diaľnice sám.

Bývalý investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Juraj Čermák sa už dávnejšie vyjadril, že ak by mal Váhostav meškať pre zlú finančnú disciplínu, štát by ho pokutovať mal.

Ako príklad uviedol Inžinierske stavby, ktoré dostali za štvormesačné neoprávnené omeškanie s prácami na časti D1 medzi Jánovcami a Mengusovcami pokutu sedem miliónov eur.

Inžinierske stavby mali problém s tým, že si nechceli prenajímať drahé stavebné kapacity a chceli hlavne vyťažiť vlastné. Tie posielali na inú stavbu a potom nebolo dosť kapacít na stavbu úseku, za ktorý dostali pokutu.

SkryťVypnúť reklamu

Neoficiálne sa hovorí, že podobný scenár sa mohol udiať aj pri stavbách Váhostavu.

Mešká aj Doprastav, ktorému Národná diaľničná dovolila omeškanie na stavbe D1 Fričovce – Svinia. Štát tu však uznal, že novú cestu pri Levoči zdržalo o 142 dní počasie. Hotová má byť preto odteraz asi o rok.

Doprastav má dnes na Slovensku vo vysokej fáze rozpracovanosti menej diaľnic než Váhostav.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  5. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  2. V spaľovni vytriedili nevybuchnuté petardy a plynové bomby
  3. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  4. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  7. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  8. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 22 497
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 11 380
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 11 100
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 10 499
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 611
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 6 493
  7. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 935
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 773
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Plavidlo iránskych revolučných gárd v Hormuzskom prielive.

Konečné rozhodnutie zatiaľ nepadlo.


TASR a 1 ďalší 52

Prílev návštevníkov predstavuje záťaž pre bývanie, vodu, energie či dopravu.


TASR
Ilustračné foto.

Trump clá zatiaľ odložil do 9. júla.


TASR
Ilustračná snímka.

Najdrahšie nehnuteľnosti sú v Bratislavskom a Košickom kraji. Obľúbené sú satelity miest.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 151 301
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 402
  3. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 054
  4. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 7 613
  5. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 6 643
  6. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 6 102
  7. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské. 4 303
  8. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 032
  1. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  3. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  4. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  5. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  6. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  7. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  8. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
SkryťZatvoriť reklamu