SME

Šéf Heinekenu: Nástup radlera na chvíľu zastavil pád pivného trhu

Spotreba piva vyše desaťročie padá, trhu pomohli ženy a ich chuť na sladký nápoj.

Odin Goedhart pôsobí v spoločnosti Heineken už 18 rokov. Vo Veľkej Británii bol napríklad zodpovedný za výrobu piva a cideru a viedol pivovar v írskom Corku. Na post generálneho riaditeľa Heinekenu na Slovensku prišiel zo susedného Česka, kde zastával rovOdin Goedhart pôsobí v spoločnosti Heineken už 18 rokov. Vo Veľkej Británii bol napríklad zodpovedný za výrobu piva a cideru a viedol pivovar v írskom Corku. Na post generálneho riaditeľa Heinekenu na Slovensku prišiel zo susedného Česka, kde zastával rov (Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Ak sa nepodarí oživiť zvyk chodiť piť pivo najmä do krčiem a neprídu inovácie úspešné aspoň ako móda radlera, bude pivný trh ďalej padať, myslí si šéf slovenského Heinekenu Odin Franciscus Goedhart.

Ako vidíte budúcnosť piva na Slovensku?

„Posledných 10 – 15 rokov každý rok klesal pivný trh asi o jeden a pol percenta. Veľký úder prišiel v roku 2003, keď sa vláda rozhodla zvýšiť spotrebnú daň z piva. Odvtedy ďalej každoročne klesal trh s pivom asi o percento. Na trhu s alkoholickým pivom sa to ani do budúcna zrejme veľmi nezmení. Je tu však efekt radlera. Ten sa rozpína do rôznych cieľových skupín, špeciálne ženy ho majú rady pre jeho sladkú chuť. Vďaka tomu napokon celý pivný trh v poslednom čase mierne rástol. Ak inovujete, môžete dosiahnuť nárast, ale celkový trend zostáva rovnaký, v mínuse.“

SkryťVypnúť reklamu

Prečo je to tak?

„Reštaurácie, puby a bary trvalo klesajú v predaji piva. Ľudia majú rovnaký príjem, ale veľmi veľa možností, na čo ho minúť. Kedysi neexistovali napríklad mobily, množstvo vecí, ktoré si môžete kúpiť za tú istú sumu peňazí, rastie. Je viac produktov, ktoré sa bijú o to isté euro. Tiež tu máte šoférov, ktorí alkoholické pivo piť nemôžu a fakt, že pivo sa pije viac doma a nie vonku v podniku či v bare. Pri pohľade na lokálne puby zasa vídavať prevádzky, ktoré nevyzerajú príliš lákavo. Chceme ľudí priviesť naspäť do podnikov, aby si dali pivo radšej spolu v podniku, je to o budovaní skutočnej sociálnej siete. Kedysi boli puby akousi obývačkou, v ktorej sa stretávali rodiny a priatelia. To však pomaly mizne.“

Takže Facebook je váš konkurent?

SkryťVypnúť reklamu

„V určitom zmysle áno, ľudia často nedajú prednosť možnosti zažiť naozajstnú skúsenosť, napríklad dať si pivo vonku s partiou kamarátov, svet sa stále viac digitalizuje.“

Chápeme, prečo je dôležité budovať skutočné vzťahy naživo a nie digitálne, ale dá si človek viac piva, keď vyjde von do podniku, než keď zostane doma?

„Nemyslím si, že by vypil viac piva. Pre nás je to však skvelý kanál na to, aby ľudia skúšali nové produkty a reálne o nich komunikovali. Navyše hotely, reštaurácie či podniky tvoria vyššiu pridanú hodnotu než obchodné reťazce.“

goedhart1_r2204.jpg

Vinári a výrobcovia tvrdého alkoholu sú na tom dnes rovnako ako výrobcovia piva, čiže v miernom medziročnom poklese?

„Keď som prišiel pred mnohými rokmi po prvýkrát do Hurbanova, zistili sme, že kvalita piva nebola úplne ideálna. V roku 1995 sme začali okamžite zlepšovať jeho kvalitu. Neskôr sa začala zlepšovať aj kvalita vína.“

SkryťVypnúť reklamu

Takže vinári začali zlepšovať kvalitu neskôr než výrobcovia piva a preto sú trendy u nich v predaji o čosi pozitívnejšie než pri pive?

„Áno, to si myslím.“

V jednom prieskume sme čítali, že v Európe mladí ľudia idú po práci stále častejšie do pubu než domov. Vy hovoríte, že puby u nás idú dole. Sme teda iní?

„Trend opúšťania pubov a reštaurácií vidím aj v ostatných krajinách. Keď sa pozriete na čísla, kedysi sa pivný trh delil v pomere 50 ku 50 medzi gastronomickými podnikmi a predajom v obchodoch. Dnes je to 60 ku 40 v prospech obchodu.“

Je dnes ťažšie dostať vaše pivo do podniku než v minulosti?

„Majitelia si väčšinou dopredu povedia, aké pivo chcú predávať. Musíte sa tiež pozerať na to, či prevádzka ladí s imidžom danej značky piva, o ktorú má podnikateľ záujem. O prevádzky súperíte aj investíciami, ale napokon je to o rozhodnutí majiteľa prevádzky.“

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C3FXA na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  2. Máte po štyridsiatke? Tieto vyšetrenia netreba odkladať
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  4. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  5. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  7. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  8. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Hrady, zámky a zoologické záhrady. 100 tipov na výlety v Česku
  3. Máte po štyridsiatke? Tieto vyšetrenia netreba odkladať
  4. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  5. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  6. V spaľovni vytriedili nevybuchnuté petardy a plynové bomby
  7. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  8. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 24 231
  2. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 11 733
  3. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 8 835
  4. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 8 321
  5. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 7 311
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 6 698
  7. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 944
  8. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 3 528
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lars Klingbeil

Minister financií si naplánoval výdavky vo výške 503 miliárd eur.


TASR
Ilustračná fotografia.

Cenu nahor hnali najmä obavy z eskalácie vojny.


TASR
Prezidentka ECB Christine Lagardová.

ECB bude o úrokových sadzbách najbližšie rozhodovať 24. júla.


TASR 2
Odklon tranzitu z Prístavného mosta tak už v oboch smeroch zostáva trvalým riešením.

Rezort dopravy pokračuje v krokoch na odľahčenie centra Bratislavy.


SITA
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 183 946
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 902
  3. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 7 000
  4. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 6 556
  5. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 6 425
  6. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 786
  7. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské. 4 598
  8. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 4 005
  1. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  2. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  3. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  4. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  6. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  7. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  8. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
SkryťZatvoriť reklamu