Banská Bystrica 19.novembra (TASR) - Získať 15-% podiel predaja osobnej papierovej hygieny na trhoch stredovýchodnej Európy je strategickým zámerom formujúcej sa nadnárodnej skupiny výrobných a obchodných celulózovo-papiernických spoločností SHP (Slovak Hygienic Paper) Group.
Dosiahnuť ho podľa prezidenta SHP Group Miroslava Vajsa môžu dvoma spôsobmi - organickým rastom jestvujúcich spoločností, prípadne výstavbou nových výrobných jednotiek na zelenej lúke, ako aj kapitálovým vstupom (akvizíciami) do existujúcich firiem, operujúcich na cieľových trhoch členov skupiny. Keďže pri prvej ceste by realizácia plánu trvala roky, zameriavajú pozornosť na prípadné akvizície ďalších spoločností. Pritom nezabúdajú na úspešnú integráciu jestvujúcich firiem v rámci budovania SHP Group.
Vytvorením silnej podnikateľskej skupiny v papiernickom priemysle sa využijú synergické efekty, zvýši sa kvalita výrobkov a produktivita jednotlivých závodov. V rámci SHP Group sa už v súčasnosti špecializujú jej jednotlivé závody. V zmysle novej koncepcie sa SHP Harmanec, a. s., špecializuje na výrobu tissue a krepovaných hygienických papierov zo zberového papiera a hygienických produktov - toaletného papiera, kuchynských utierok a vreckoviek. V SHP Celex, a. d., Banja Luka v Bosne a Hercegovine budú orientovať výrobu na podobné sortimenty ako v Harmanci, ale v prvej etape produkujú tissue a krepované hygienické papiere a výrobky so 100-% zanáškou buničín. Papiereň Slavošovce, a. s., má vo výrobnom programe tissue papiere a hygienické produkty so 100-% zanáškou buničín a široký sortiment potlačených a nepotlačených papierových obrúskov.
Hlavnou úlohou SHP Group po uvedení strojno-technologických zariadení do optimálnej prevádzky je poskytovanie takých výrobkov a služieb zákazníkom, ktoré zabezpečia na jestvujúcich trhoch zachovanie súčasného podielu a na nových jeho primeraný rast. Synergické efekty hľadajú nielen v rozdelení výrobných programov s cieľom čo najoptimálnejšieho využívania aktív spoločností, v jednotnej marketingovej a obchodnej politike, ale aj pri nákupoch surovín, materiálov a náhradných dielcov. Nemenej významnou aktivitou je do 1. decembra 2002 vybudovanie jedného informačného systému v SHP Group na spracovanie výrobných, obchodných a finančno-ekonomických údajov, elektronickej pošty a intranetu.
Členmi SHP Group je okrem SHP Harmanec, SHP Slavošovce a SHP Celex aj obchodná spoločnosť SHP Bohemia, s. r. o., Kroměříž v ČR. V krátkom čase pribudnú do nej obchodné spoločnosti SHP Romania a SHP Hungaria.
* dc gl