Banky sa snažia čoraz viac činností svojich klientov presmerovať na smartfóny. Viaceré preto vylepšujú svoje aplikácie a pridávajú nové funkcie.
Prinášame prehľad toho, aké operácie môžete uskutočňovať prostredníctvom aplikácie svojej banky.
1.Tatra banka
Umožňuje prostredníctvom smartfónu platiť v obchode, odosielať platobné príkazy, čerpať bezúčelový úver.
Najnovšie môžu klienti smartfón využiť aj na výber z bankomatu. Pri výbere hotovosti displej smartfónu nahrádza obrazovku bankomatu. Po otvorení aplikácie si klient vyberie službu Výber z bankomatu, sumu výberu a následne zadá vygenerovaný 6-miestny kód z aplikácie do bankomatu.
Okrem toho si klient môže v aplikácii zvoliť účet, z ktorého chce vybrať hotovosť, zadať tlač potvrdenky a vlastnú poznámku, ktorá sa mu zobrazí aj v Internet bankinguTB. Aplikácia obsahuje aj históriu výberov a ich stav.
2.Prima Banka
Klienti aj neklienti môžu využívať mobilnú aplikáciu Peňaženka.
Klientom banky umožňuje klasický prístup k účtom a realizácii platieb cez Internet banking. Skenovanie čiarových kódov poštových poukážok vrátane SIPO a QR kódov faktúr.
Neklienti môžu využívať aplikáciu a jej nebankovú časť. Užívatelia majú k dispozícii možnosť sledovať si prehľad svojich príjmov a výdavkov po jednotlivých kategóriách a mať tak pod kontrolou svoj mesačný rozpočet ale aj zadávať pripomienky plánovaných výdavkov a úhrad. Zároveň môžu využiť navigáciu k najbližšiemu bankomatu Prima banky ale aj iných bánk a k pobočkám Prima banky.
3.VÚB
S aplikáciou Wave2Pay v kombinácií s platobnou nálepkou VISA Inspire Wave2Pay môžu klienti platiť mobilom v obchode. Platenie výhradne len s mobilnou aplikáciou cez NFC budú môcť klienti využívať čoskoro.
Klienti si môžu cez aplikácie v smartfóne už dnes prezerať svoje účty, platobné karty, investície a úvery (od septembra 2014) ako aj realizovať rôzne nastavenia svojich bankových služieb.
Od septembra si budú tiež môcť nastaviť internetový limit na svojej kreditnej karte ako aj kartu v prípade straty alebo krádeže okamžite cez mobil blokovať. Dostupné budú aj ePlatby v mobilnej verzii.
4.Slovenská sporiteľňa
Umožňuje platenie prostredníctvom aplikácie MasterCard Mobile, ktorá umožňuje platenie prostredníctvom mobilného telefónu v e-shopoch na Slovensku a v Českej republike. Výhodou aplikácie je, že klienti pri platbe v internetových obchodoch nikde neuvádzajú žiadne údaje a platba sa potvrdzuje zvoleným heslom priamo na displeji mobilného telefónu.
Zavedenie služby vyberania peňazí z bankomatov v súčasnosti banka nepovažuje za prioritu, sústreďuje sa na iné možnosti inovovania mobilných aplikácií.
Banka tiež poskytuje cez aplikáciu easybanking možnosť platby, prístup k účtu, prehľad transakcií a vyhľadávanie najbližšieho bankomatu, pobočky a obchodu so zľavami z programu Sphere.
5.UniCredit Bank
Umožňuje klientom platiť mobilom prostredníctvom bezkontaktnej platobnej nálepky StickAir, ktorú vydáva v predplatenej forme alebo k účtu. StickAir predstavuje formu medzinárodnej bezkontaktnej platobnej karty MasterCard, ktorou je možné platiť bezkontaktne doma i v zahraničí.
Prostredníctvom aplikácie BankAir nainštalovanej v mobilnom telefóne si môžu klienti kontrolovať stav na účte, získať prehľad o zrealizovaných transakciách na účte, ako aj o platbách debetnou alebo kreditnou kartou, skontrolovať si denný limit na svojej platobnej karte. A zadávať platby, napríklad aj zosnímaním čiarového alebo QR kódu.
Okrem toho, majitelia tejto aplikácie majú prístup aj k aktuálnemu kurzovému lístku a k mobilnej a k menovej kalkulačke, ktorá im umožní prepočítať lokálnu menu na eurá.
Banka sa pripravuje sprístupniť mobilnú aplikáciu aj pre mobilné zariadenia s operačným systémom WP už koncom tohto leta.
6.Zuno
Prostredníctvom Zuno aplikácie môžu klienti vykonávať domáce platby a platby medzi vlastnými účtami či platiť faktúry a zloženky odfotením cez funkcionalitu skener.
Cez mobilebankig je tiež možné rušiť plánované platby, opakovať nezrealizované platby alebo aj dočasne zablokovať karty. Aplikácia tiež umožňuje nastavenie limitu na kartách a povolenie alebo zakázanie platieb cez internet.
V súčasnosti neumožňuje vyberanie peňazí z bankomatu prostredníctvom mobilnej aplikácie, v budúcnosti však nevylučuje jej pridanie do aplikácie.
7.Sberbank
Klienti cez SmartBanking zatiaľ platiť v obchode a ani v eshope nevedia.
Aplikácia umožňuje základné funkcionality, ako prehľad účtov, zostatky na účte, detail účtu, obraty na účte, domáci prevod či SEPA prevod a iné. Okrem toho mobilná aplikácia SmartBanking umožňuje klientom pomocou smartfónu načítanie čiarového kódu z platobnej poukážky, ktoré majú v čiarovom kóde zakódované platobné údaje.
Výber z bankomatu cez mobilnú aplikáciu zatiaľ tiež nie je možný. Do budúcna banka plánuje pridávať nové funkcionality do aplikácie.
8.ČSOB
Klienti môžu s mobilnou aplikáciou ČSOB SmartBanking spravovať svoje účty a zároveň využívať užitočné pomôcky a informácie prostredníctvom mobilného zariadenia.
Aplikácia umožňuje napríklad skenovanie či generovanie QR kódu, ale aj skenovanie čiarového kódu.
Jednou z najfrekventovanejších služieb je napríklad aj realizovanie bezplatnej mimoriadnej splátky hypotéky či dobíjanie kreditu v mobile. Ľudia využívajú aj službu vyhľadania najbližšieho bankomatu ČSOB či najbližšej pobočky.
Vo svojom smartphone si zvyknú prepočítavať však aj kurzy v cudzej mene a uzatvárajú prostredníctvom mobilnej aplikácie ČSOB aj cestovné poistenie, či realizujú splátku a prevod z kreditnej karty. V mobilnej aplikácii si môžu uložiť aj platobné šablóny, ktoré často používajú pre svoje platby.
V ČSOB SmartBankingu si zároveň môžu pozrieť prehľad plánovaných platieb.
V mobilnej aplikácii takisto môžu uzavrieť cestovné poistenie s takmer okamžitou platnosťou a je v nej aj “Cestovný asistent”, kde nájdu potrebné rady a kontakty pri vzniku poistnej udalosti.
9.Poštová Banka
Neponúka aplikáciu pre mobilné bankovníctvo.
Zdroj: Banky