BRATISLAVA. O pol dvanástej hľadajú tisícky Slovákov na internete, kam pôjdu na obed, reštauračné portály zažívajú najväčší nápor medzi jedenástou a jednou.
Dva najväčšie z nich – Obedovat.sk a Restauracie.sme.sk majú spolu za deň aj takmer 40-tisícovú návštevnosť.
Obedovat.sk spolu s českým webom Lunchtime.cz však prevezme nový majiteľ. Za 2,44 milióna eur ich kúpila jedna z najväčších svetových spoločností na vyhľadávanie reštaurácií Zomato.
Unikátne menu
Indická spoločnosť sa v Európe len začína rozvíjať, zatiaľ pôsobí vo Veľkej Británii a Portugalsku, zvyšných jedenásť krajín je najmä v Ázii či Južnej Amerike.
Úspech na slovenskom a českom trhu si sľubuje najmä pre obedové menu.
„Je to pomerne unikátne v porovnaní s inými trhmi,“ povedal pre SME Pramod Rao, riaditeľ medzinárodných aktivít spoločnosti Zomato.
„Ľudia u nás a v Česku pravidelne sledujú obedové menu, pri prepočte na počet obyvateľov je návštevnosť nášho webu oveľa vyššia ako zahraničných,“ vraví spoluzakladateľ Obedovat.sk Zdenko Hoschek.
Experimentovanie
Tomuto portálu na našom trhu konkurujú v segmente len Restauracie.sme.sk.
Riaditeľ komerčných online projektov SME.sk Ľubomír Jochim tvrdí, že katalógové stránky sú na ústupe a indickí investori budú musieť podporiť najmä generovaný obsah, možnosť rezervácií reštaurácie či objednávky jedál.
„Taká veľká investícia má zmysel iba vtedy, ak na stránkach budú chcieť niečo meniť. Vypísané menu a kontaktné informácie čoraz viac nahrádzajú Google či profily reštaurácií na Facebooku,“ hovorí Jochim.
Rao vidí na českom a slovenskom trhu potenciál aj na experimentovanie, expandovať by chceli aj do okolitých krajín.