SME

Majiteľ Leo Expressu: Na trase do Košíc budeme najrýchlejší

Z Košíc do Prahy a späť budú od decembra jazdiť aj vlaky českého súkromného dopravcu Leo Express.

Leoš Novotný (29) počas štúdia pracoval v spoločnosti Hamé, po absolvovaní University of Warwick v Británii  robil v investičnom bankovníctve.  V roku 2010 založil LEO Express, jeho vlaky jazdia od roku 2012 na trasách Praha – Ostrava - Bohumín aLeoš Novotný (29) počas štúdia pracoval v spoločnosti Hamé, po absolvovaní University of Warwick v Británii robil v investičnom bankovníctve. V roku 2010 založil LEO Express, jeho vlaky jazdia od roku 2012 na trasách Praha – Ostrava - Bohumín a (Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Jeho majiteľ Leoš Novotný hovorí, že v pláne majú aj Bratislavu, no najprv pôjdu do Varšavy.

Koľkokrát ste cestovali vlakom z Prahy do Košíc?

„Dvakrát.“

To bolo so štátnym dopravcom.

„Áno.“

Teraz budú z Prahy do Košíc jazdiť aj vlaky Leo Expressu. Ako často?

„V prvej fáze, teda od decembra, budeme mať na tejto trase jeden pár vlakov, čiže jeden tam a jeden naspäť. V ďalšom grafikone už zvažujeme, že by sme mohli kapacitu zvýšiť.“

So slovenským štátnym dopravcom ste rokovali o spolupráci na trase Praha - Košice. Znamená to, že ste sa nedohodli?

SkryťVypnúť reklamu

„Rokovali sme o komerčnej spolupráci, ktorá by bola vzájomne výhodná, železničná spoločnosť Slovensko by namiesto obvyklých strát mohla mať zisk. No to sa nepodarilo, nepoviem konkrétne dôvody. Hoci si myslím, že je to škoda pre zákazníka, urobíme to na vlastné tričko. Budeme prevádzkovať náš koncept, pod našou značkou, s našimi štandardmi.“

Ale prečo ste sa nedokázali dohodnúť?

„Za nás nedošlo ku komerčnej dohode, takže sme sa skrátka nedohodli, niekedy sa to stáva.“

V akej oblasti bol problém? V cene, v službách?

„V nekompatibilite našich dvoch obchodných systémov.“

Keby ste sa dohodli, jazdili by ste do Košíc častejšie?

„Pôvodný plán bol dva páry vlakov. Nechceli sme redukovať prevádzku v Česku. Zostávame v rovnakom rozsahu na trati Praha – Ostrava, pričom s jedným párom vlakov pôjdeme ďalej až do Košíc, zdvojnásobujeme kapacitu na trase Praha – Južná Morava. Za nás je to teraz bezpečné maximum, čo sme schopní prevádzkovať.“

SkryťVypnúť reklamu

Okrem vlakov Leo Expressu bude z Prahy do Košíc jazdiť aj RegioJet a náš štátny dopravca v spolupráci s českým.

„Konkurencie sa nebojíme. Náš produkt je iný ako konkurencie v dvoch smeroch. Náš vlak bude priamou konkurenciou autobusovému trhu z východného Slovenska do Prahy. Štyria z piatich ľudí idú dnes z rôznych dôvodov autobusom. A my im ideme naproti a hovoríme: Cestujte za porovnateľné peniaze, v oveľa vyššom komforte, za kratší čas a moderným dizajnovým vlakom.“

Prečo idete práve teraz na Slovensko?

„Od začiatku sme hovorili, že vidíme strednú a východnú Európu ako trhy, kde monopolní štátni dopravcovia zneužívajú svoje postavenie, tvrdo nepracujú, nesnažia sa cestujúcim dodávať to, čo je v súčasnosti možné. Nedodávajú wifi, ergonomické sedadlá, dobrý catering. A čo je hlavné, ponúkajú to s neúmerne vysokými nákladmi, lebo sú neefektívni. My v tom vidíme príležitosť nielen v Česku, na Slovensku, ale aj v ďalších krajinách. Je náhoda, že k vám prichádzame v rovnakom roku ako iný súkromný dopravca. Je to naša dlhodobá stratégia.“

SkryťVypnúť reklamu

Cenová vojna nezávisí od nás

V Česku viedol príchod konkurencie k cenovej vojne. Bude aj na Slovensku?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C3GGP na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Rozhovory z denníka SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Ľuboš Fellner otvorene
  2. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  3. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Ľuboš Fellner otvorene
  2. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  5. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  6. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  7. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  8. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 17 066
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 197
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 365
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 805
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 485
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 003
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 468
  8. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 3 054
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Minister financií Ladislav Kamenický predstavil 22 konsolidačných opatrení za 2,7 miliardy eur.

Výber nemusí byť taký, ako štát očakáva.


TASR 1
Dobré ráno Sobota so Zuzanou Kovačič Hanzelovou a Jakubom Filom.

Konsolidáciu predstavoval len Kamenický.


a 2 ďalší 14
Kombajn počas žatvy na poľnohospodárskom družstve Agro Voderady v Slovenskej Novej Vsi.

Zdražovanie potravín zníži kúpyschopnosť obyvateľstva.


SITA
Štefan Kišš

Zákony menia tak, aby sa ľudia mohli pripraviť.


TASR 1
  1. Teodor Dlužanský: Ako Fico suverénne konsoliduje?
  2. Juraj Jevin: Kde je minister financií?
  3. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  4. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  5. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  6. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  7. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  8. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 468
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 716
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 778
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 045
  5. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 6 719
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 615
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 256
  8. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 149
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  2. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  3. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  4. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  5. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  6. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  7. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  8. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
SkryťZatvoriť reklamu